05.07.2006

Para Getiren – Ses Getiren İş Dengesi

İngiltere’deki Royal College of Arts adlı okulun Design Interactions Interaction Design programında öğrencilerin yaptıkları projeler şu çerçeve ile açıklanıyor:

  • Ortamsal: Yeni teknolojilerle oynayarak ve ilgili malzemelerle deneyler yaparak teknolojinin estetik ve işlevsel açılımlarına bakmak
  • Ürünsel: Yeni hizmetler ve ürünler düşünmek ve bu ürünlerin var olan sosyal, kültürel, ekonomik ve teknolojik sistemlere nasıl uyum sağladığını göz önünde bulundurmak
  • Eleştirel: Değişik teknolojilerin sosyal, kültürel ve etik açılımlarını gözle görülür / elle tutulur hale getirerek tartışmaya açmak

Bu aslında öğrenci projelerini sınıflandırmayla sınırlı olmayan daha evrensel bir çerçeve olarak da algılanabilir. Şirket ortamlarında para için yapılan işler Ürünsel kategorisi altında sıralanırken üzerinde etki oluşturulmak istenilen topluluklara Eleştirel ve Ortamsal kategorilerinde ulaşılabilir. İster şirket ol ister birey, bu şekilde para getiren ve ses getiren işler birbirini dengeler. Öngörü 3 değişik koldan açık büfe şeklinde beslenir, açılır.

Etiketler

Geri beslemeler (Trackback)

Trackback Adresi
  1. düğümküme » Blog Archive » Tasarım Etileşimleri
  2. düğümküme » Blog Archive » 2006′nın en ilgi gören 10 yazısı
  3. düğümküme » Blog Archive » Tasarım Etkileşimleri
  4. Düğümküme » Tedirgin Zamanların Kırılgan Kişilikleri İçin Tasarımlar

4 Yorum

  1. arikan

    Daha once Dugumkume’de “Elektronik cihazların maddi olmayan etkileri” yazisinda bu okuldan ogrencilerin yaptigi playstation oynayan insan heykellerine baglanti vermistik. Bu heykeller gunluk hayatta hergun karsimizda olan bir durumu, oyun konsolloruyla butunlesmis insanlari, heykel ile ifade ederek yukardaki kategorilerden elestirel kategoriye giriyor.

    Bence ses getirmek ile para getirmek birbirilerini tamamlayan seyler ve birbirinden ayrialmaz diye dusunyorum. Bu durumda bu uc kategoriyi de tamamiyle dolduran bir yasam bicimine nasil ulasilir?

    Para getiren ile ses getiren arasinda müstehcen bir iliski var mi?

  2. Etkin Çiftçi

    Çoğunluğu endüstriyel tasarımcılardan oluşan bir gruba yaptığım sunumda etkileşim tasarımını; ifade odaklı, yenilikçi çıktı odaklı ve araç(teknoloji) odaklı olarak üç grupta incelemiştim. RCA’in sınıflandırması da oldukça yerinde.

    Yalnız düzenli bir şekilde eleştirel işlerin üretilmesi yoluyla profesyonel anlamda kazanç sağlamak bana çelişkili bir durum gibi geliyor. Aksi için Fabrica (www.fabrica.it) örnek gösterilebilir.

  3. arikan

    teknolojiyi ortamsal, ürünsel, veya eleştirel kullanmak. bu konuda türkçe bir wiki lazım.

  4. hayyal

    kucuk bir duzeltme: http://www.rca.ac.uk/ olmasi gereken okulun linki yanlis verilmis, tiklanildiginda baska birsey cikiyor.

Yorum Yaz