Burak Arikan 11.04.2008
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine Nasıl Başvurulur?
Türkiye’de insan haklarımız sık sık çiğnendiği için maalesef yurt dışından destek arıyoruz. Bu destekler arasında en önemlisi Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM). AİHM Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile güvence altına alınmış olan temel haklarının çiğnenmesinden şikayetçi olan bireylerin başvurularını belirli koşullar altında değerlendiren bir uluslararası mahkemedir.
Ancak pek çok Türkiye vatandaşı bunu nasıl yapacağını bilmeyebilir. Ben de bilimiyordum, şu ana kadar ihtiyacım da olmadı, ama Türkiye’de ihtiyacı olan veya olacak kişiler vardır, birilerine bir gün yardımcı olabilir diye sade bir vatandaş AİHM’e nasıl başvuru yapabilir –AİHM sitesine göre– bunu adım adım yazıyorum.
- Mahkemenin resmi dili İngilizce ve Fransızca’dır, ancak size daha kolay geliyorsa ilk aşamada Türkçe başvurabilirsiniz.
- Mahkeme’ye yapılan başvurular yalnızca posta yolu ile gönderilebilir (telefonda yapılan başvurular kabul edilmez.) Faks veya elektronik posta ile yapılacak başvurular daha sonra posta ile gönderilecek başvuru metniyle teyid edilmedikçe geçerli sayılmayacaktır.
- Başvurunuzla ilgili bütün yazışmalar aşağıdaki adrese gönderilmelidir:
Monsieur le Greffier de la
Cour europeenne des Droits de l’Homme
Conseil de l’Europe
F–67075 STRASBOURG CEDEX. - İlk mektubunuz veya başvuru formunuzun alınmasından sonra, Mahkeme Yazı İşleri Müdürlüğü, adınıza açılan dosyanın numarasını size bildirecektir. Bu numara, daha sonraki bütün yazışmalarda yer almalıdır.
- Başvurunuz şunları kapsamalıdır:
a. Şikayetlerinizin, ve dayandıkları olayların özeti,
b. Sözleşme ile güvence altına alınan haklarınızdan hangilerinin ihlal edildiğini düşündüğünüz konusunda açıklama,
c. İç hukuk yollarını tüketmek için hangi makamlara başvurduğunuz konusunda bilgi,
d. Şikayet konusu olayla ilgili olarak kamusal mercilerce verilmiş kararların bir listes. Bu listede ilgili kararların tarihi, kısa özeti, kararı alan makamın adı da yer almalıdır. - Başvuru bizzat tarafınızdan veya temsilciniz tarafından imzalanmış olmalıdır.
- Kimliğinizin açıklanmasını istemiyorsanız, bunu belirtin.
- Başvurunuzun ilk aşamasında, bir avukat tarafından temsil edilmeniz yada sizi temsil eden kişinin mutlaka avukat olması gerekmez.
- Mahkeme’de başvurular ücretsiz incelenmekte olup, dosyanızın gidişatı ile ilgili bilgiler size Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından bildirilecektir.
AİHM’e başvurduktan sonra alınabilen somut sonuçlar
- Türkiye Devleti’nden yüklü bir tazminat almak.
- Problemin Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne geçiş sürecine alınması, bu problem halledilmeden Türkiye’nin AB’ye girememesi.
Bu yazıda faydalandığım orjinal belgeler:
- Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine Nasıl Başvurulur detaylı Türkçe anlatım (PDF)
- Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine Türkçe Başvuru formu (PDF)
Umarım AİHM’e başvurmak zorunda kalmazsınız, ama gerekirse bu yazı bir başlangıç olabilir.
Güncelleme: AİHM yargıcı Rıza Türmen ile NTVMSNBC’de bir röportaj. “Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nde 1 Kasım 1998 tarihinden bu yana yargıçlık yapan Rıza Türmen, görevini 1 Mayıs 2008 tarihinde Işıl Karakaş’a devredecek. NTV Brüksel muhabiri Kayhan Karaca’ya özel röportaj veren Türmen, parti kapatma davaları ve 301’nci madde değişikliğini değerlendirdi.”
17/04/2008 at 22:36
Umarım kimse AİHM’ye başvurmak zorunda kalmak ama yazı yararlı olmuş.
25/04/2008 at 09:35
SLM ARKADASIM BEN CINARCIKTAN AYFER BABAM ÖLUNCE TURKIYEDE BUTUN MALLAR MIRASCILAR ARASINDA SATILIP BÖLUNDDU AW.ESLIGINDE FAKAT ALMANYADA SATILAN BABAMIN ARABASINDAN BIZ HIC HAK ALMADIK BU NASIL BI IS BURA DEVLET VARDA HAK VARDA ORDA NEDEN YOK ARACI SATANDA ALMANYADA GORUSMEDIIMIZ KARDESIMIZ BI YOL GOSTERIN NE OLIR AW.SÖLE DIYO HIC UGRASMAYIN NEDEN UGRASMICAZ ONUDA BILMIYORUZ NE OLUR BI CVP TSK
25/04/2008 at 14:46
ayfer hanım msn yahutta skupeniz varmı
26/04/2008 at 11:22
msn adresım hanim.77@hotmail.com baskada bı seyım yokkı sedat bey bura cvp yazarmısınz
17/05/2008 at 09:23
slm . ben bir uzman çavuş tarafından kacırıldım. zorla. iki gün beni alı koydu. intihar ettim zor kurtuldum . şikayetçi oldum . gerkli yerlerden yardım istedim .olmadı yardım etmediler. karakolda şikayetimi geri almamı istediler. ben kabuletmedim.sonucunda şiddet gördum. ailem ya evlen ya vururuz dediler. beni vurcakları akşam evden kaçtım . ve onun yaptıgı yanına kaldı. amacı8m onu varmaktı. ben hakkımı aramak istiyorum . bir genç kıza yapılanların hesabını sormak ,insanların namusuyla oynayanların cazasını cekmesini istiyorum. onu8 vrmayı istiyorum ama
ASKER OLDUGU İÇİN VURSAM ŞEHİT DERLER bu yazdıklarım kısaca özeti. benim ne yapmam gerek ve ben çok zor durumdayım
18/05/2008 at 21:32
cok uzuldm yaw senın elınde raporun varmı ve tanık o zaman yırrtın bacım hemen ahıme bas vur kazanan sen olursn
18/05/2008 at 21:43
Rabia merhaba. Bu yaziyi bilgi vermek amaci ile yayimladik, yazan kisiler olarak hukuk uzmanlari degiliz. O yuzden, bahsettigin konuda mutlaka bir avukata danismani ve onun araciligi ile suc duyurusunda bulunmani tavsiye ederim.
Internette danisma hizmeti verdigini taahhut eden soyle iki web sitesi buldum, oralari da deneyebilirsin.
http://www.hukukyolu.com/
http://www.avukatadanis.com/
Ayrica, Turkiye’de kadinlarin maruz kaldigi siddetle mucadele etmek icin kurulan Mor Cati Dernegi ile su telefon numaralarindan iletisime gecebilirsin:
0212 292 5231
0212 292 5232
26/05/2008 at 17:07
Keşke böyle bir kurum var olmasaydı ya da ihtiyaç duyulmasaydı. Ancak maalesef böyle bir dünyada yaşamıyoruz yaşayamız da…
31/05/2008 at 16:26
DEĞERLİ MAHKEME HEYETİ SAYIN BAŞKAINIM;
10 YILDIR UZMAN JANDARMA OLARAK GÖREV YAPIYORUM KADROLU PERSONEL OLAMAMA RAĞMEN ORDU EVLERİNE ALINMIYORUM EŞİM VE ÇOCUĞMLA KAPININ ÖNÜNDEN KOVULUYORUM. AMA SUBAY VE ASTSUBAY RAHATÇA GİRİP ÇIKIYOR BENDE DOĞU BÖLGESİNE PKK İLE ÇATIŞTIM YILLARCA BUMU ÖDÜLÜ UZMAN ÇAVUŞLAR ŞEHİT OLDUĞU ZAMAN KİMSE ÇIKIP TİMSAH GÖZYAŞLARI DÖKMESİN ŞEHİTLER ÖLMEZMİŞ :) KİMSEYİ KANDIRMAYIN….. ÖNCE PERSONELE DEĞER VERİN SEVE SEVE ŞEHİT OLALIM İTİLİP KAKILMAYALIM BİZDE BU T.S.K BİR PERSONELİYİZ ANLAYIN ARTIK.
AYRICA 2 YILLIK YÜKSEK OKUL BİTİRDİM HALA ORTAOKUL MEZUNU GÖRÜNÜYORUM DERECE VE KADEME İLERLEMESİ YAPAMIYORUM.
ASTSUBAYLARLA AYNI EĞİTİM VE ÖĞRETM GÖRMEME RAĞMEN ARAMIZDA BİN (1.000) YTL YAKIN FARK VAR.
MAĞDURİYETİMİN GİDERİLMESİNİ ARZ EDERİM. SAYGILARIMLA
25/06/2008 at 13:54
Ben Türkey Samsun Bafra Kolay Beldesinde Odurmakdayım Kalay Beldesi Tarihiyerdir Tarihi kale var Baraj var Sayili çok Güzel Herdaravı Yeşillikle kaplıdır Heryer Yeşilik Güzelmansaralı Tam Turiz gelecek yerlerdir Sayın .Başbakınım Recep Tayip Erduvan Kolay Beldesini Kaldırıyorlar. Bede Türkiye cumuriyeti Vandaşıolrak ve Eşitme Engelli ve iki kulagı duymayan ve iki kulagımda işitme cıhasızı takıl sizlere yavlarıyorum Kolay Beldemisizi kaldırmasınınlarYani Kalay Belediyemisizi kaldırmasınlar sizlere yavlarıyoruz .DEĞERLİ MAHKEME HEYETİ SAYIN BAŞKANIM..
04/07/2008 at 19:38
benim ailem bulgaristan doğumlu ve ben ankaradaki bulgaristan büyükelçiliğine gidip vatandaşlık için başvuru yapmak istedim ama hep oyalama taktiğiyle karşı karşıyayım bu konuda bana bilgi verirseniz sevinrim neler yapmam gerekiyor saygılarımla
08/07/2008 at 13:56
2006 tarıhınde dolandırldım savcı suc duyurum once kabul etmedı sonra torpılle suc durumuu kabul ettıler ardından ıfadesını alıp salıverdıler ıtıraz ettım dılekceme adamalrım 56 sayfadan olusan eskı sıçlarınıda koydum busefer kabul makmeme acıldı aynı sıtada hukuk mahkemesıde actım ceza mahkmesı tam 14 ay sonra goruldu adamlar ceza aldı fakat ceza hakımı malımı bana vermedı gıt hukuk mahkemesı ac dedı dun 07/07/2008de mahkemem sonucladı aarabyı almaya hak kazamdım ama buseferde hakım 500 mılyon karsı tarafa para odemeye makum ettı benı bu hakmıdır ne yapmam lazım sımdı
08/07/2008 at 22:15
bilgi edinmek için yazıyorum vereceginiz cevap için şimdiden teşşekür ederim özetle yazıyorum bir bankanın seans salonunda brokır tarafında bilinçli bir şekilde al sat yaptırarak beni 285.000.ytl baramı katbettin bunu bilinçli bir şekilde yaptıklarına inanıyorum bankaya başvurdum bizim bir hatamız yok dediler bankanın genel müdürlüğüne başvurdum cevap alamadım insan hakları mahkemesine başvurursam bir sonuç alabilirmiyim bilgilendirirseniz seviniri saygılarımla ismail yıldız 0537 273 49 90
09/07/2008 at 19:51
arkadaslr benımle ılgısı yok bana yazıyosunuz bende sızın gıbı sade watandasım yanlıs yapmayınız dogru yere yazınız ben hanim.77
15/07/2008 at 20:14
işe alımlarda yapılan torpiller ve torpilsizlerin yene hakları konusunda buraya başvurabilir miyiz acaba
15/07/2008 at 21:30
ARKADASLR BU SITEYLE BI ILGIM YOK BANA YAZMAYINIZ LUTFEN MAIL ADRESIM hanim.77@@hotmail.com BU BEN8IM AMA MAHKEMEYLE FALAN ILGIM YOK BENIM UZULUYORUM LUTFEN
18/07/2008 at 13:38
sayın insan hakları mahkemesi üst kurulu ben bayazıt özkan bir türk vatandasıyım size şikayetim şu
bizim ülkenizde devlet iş imkanı açmak yerine iş yerlerini devlete olan borç yüzüne kapatıyor öyle yasalar (varmışki)malesef insan kakları adı altında ama kimsenin haberi yok kısacası sizden tek istegim türkiyedeki türk vatandaşının devlete olan borcu yüzünden ceza evleri dolup taşıyor yargının düzensizligi de şu elektirik ve en önemlisi su borcu yüzünsen hem ceza yatıyor hem elektirik suyu kesiliyor hende borcuna faiz biniyor ayrıc ceza evlerindeki insanların düzensiz yerlestirilmelerini ayrıca size özellikle şikayet ediyorum bu şikayetim konusunda bana bir bilgi verirseniz sevinirim saygılarımla
24/07/2008 at 11:20
Merhaba benim ehliyetimi (e)sınıfından düşürdüler (A B H ) sürücü ehliyeti kullanabilir dediler kural gereği 3 defa heyete girdim 26 09 2006 da çıkan trafik kanununa göre ben sakat biri oldum bunu hiç sindiremiyorum çünkü ben evime çocuklarıma bakmakla mesulum.ben 1962 doğumluyum 1982 de ehliyetimi aldım baba mesleği şoförlüğe devem ettim 1991 de ehliyetimi (e) sınıfı yaptım 1997 otobüs mkullanmaya başladım ve oyıl hanımımla evin önünde iş kazası yaptık sağ el 4.5. parmak koptu o zaman diktirmek istedik doktor avuç içi sağlam diye dikmedi riske girmek istemedi elim iyileşti ben otobüste 9 sene çalıştım vede trizm de çalıştım çok turis gezdirdim kimselerin burnu kanamadan kısacasıözür dilerim çok uzattım ben (E) sınıfı ehliyetimi geri alamazmıyım ben şimdi bir fabrikada iş makinası kullanıyorum önce almış olduğum belge geçerli sayılmaz herhalde sizlerden iyi haberler beklerim teşekkür ederim
12/08/2008 at 16:18
sayın mahkeme başkanımız ben madi durumum iyi olmadığımdan dolayı okul okuyamadım ve bir devlet işine giremedim türkiyede açım devletimde iş istiyorom bana iş vermiyorlar hiç bir sosyal güvencem yok sizden bana türk devletinde bir iş sağlamak ismim kenan soyadım koçaklı adresim karşıyaka mah selvi sok no 16 van
19/08/2008 at 14:15
slm bankaları soyan ve yolsuzluk yapan yargılanmıyor olan gariban ve çaresiz lere oluyor bumu adalet…devamı okuyun cevap yazın lütfen…….t.c.danıştay onüçüncü daire imar bankasından offsordan mevduata dönen kararda offsordan dönen ve beklemede gözüken paramızın verilmemesi konusunda zor kazandıgımız küçük birikintisi olan benim paramı vermiyorlar 12.750.ytl.eski parayla milyar yetele cıvarı.banka dnetleme kurulun sorumsuzlugu ben anlamazdım offsordan ben devlet güvencesi diye yatırdım bizi soyguncu yaptılar soyanlar lüks yaşantıda sorumlular yargıklan mıyor param giti birde avukat parası çıkartıyorlar param hepsi o du piskolojim bozuldu çocugumun okul parasıydı gelecegimizdi bumu adaalet detaylı bilgi istenirse yolarım bir zahmet bu konuda yardimcı olun cok madurum ve karımdan cocugumdan ayrıyım lütfen yardımcı olun cevap bekliyorum..cep.05368140709.adres.alsancak.mah.547 sk. no.28.kat.4.mersin. not… nolur yardımcı olun.saygılar mustafa açıkgöz
19/08/2008 at 14:21
türkiyede adalet dogrudan yana degil yanlışlardan yana ve zenginin .ve soyguncuların bankayı soyanlar tirliyonları götürüyor hakım olan paramı veriyorlar.12750milyar paramı eski parayla bumu adalet ben bankaya koydum ki biriksin oglum ve gelecegim için suçum banka konusunda bilgim olmamasımı bumu adalet
cevap önceki mesajıma atı lütfen
19/08/2008 at 14:22
evet dogru degilmi
22/09/2008 at 11:34
burdan bu yazıyı okuyan yetkililere sesleniyorum.Bir yıl evvel 27 temmuz 2008 de bir arkadaşıyla tartışan abim daha sonra küçük bir kavgayla sonlanan tartışmalarının ardından,telefonla tehdit edilmiş,küfürlere maruz kalmış ve konuşup barışmak için birkaç arkadaşını da yanına alıp kavga ettiği şahsın evine arcılarla beraber gitmiştir.Eve gelip yanında getirddiği bir arkadaşı yukarı çıkıp evinden şahsı konuşmak için aşağı çağırmış ancak evdeki dört kardeşiyle beraber bu arkadaşını sopa ve bıçaklarla döverek aşağıya kadar yuvarlamışlar.buarkadaş bu şahıslar tarafından defalarca bıçaklanıp bir hafta komada kaldı.Daha sonra aşağıda ellerine geçirdikleri abimin çok ciddi bir bıçak yarasıyla ölümüne sebep oldular ve bıçakla yaralanan abimle gelen diğer iki arkadaşı daha var.yani bir ölüm bir ağır yaralanma ve iki kişiyede ciddi zararlar veren bu şahıslar 18 ile 24 yıl cezayla yargılanıyorlar.Avukatların demesine göre en çok 10-12 sene ceza yerlermiş bu nasıl iştir.abimin geride bıraktığı dört kız çocuğu ve eşi bu çocukların geleceği bu olayın onlar üzerinde bırakacağı yıkım ve biz kardeşleri ,annem ne yapmamız gerekiyor.Biz Diyarbakırlı bir aileyiz akrabalarımız kanınız yerde kalmasın diyerek bize baskı yapıyor ama biz adalete güvenerek her hade yanlış mı yaptık diye düşünmeye beşladık, akrabalara uyup adaleti acaba kendimizmi sağlamalıyız.ayrıca zoruma giden bir başka olayda mahkemede hakim ve savcının annem ve yengemi azarlamaları.acaba biz doğuluyuz katillerde batılı diyemi , terörün öfkesini bu şekildemi çıkarıyorlar bizlerden .
24/09/2008 at 16:56
canım kardesım ılk basta cok cok uzuldum allah sızlere sabır versın yanlıslıkla yazılar bana gelıo haberınız olsun sonra neden cvp gelmedı dıye beklemeyın bırakın adalet ısını ıyı yapar bende doguluyum ama hak hukuk dıye bı sey var dımı.kana kan olmasın ne olur türkıye bır hukuk dewletıdır.neyse cok üzgünüm .sevgılerımle.
11/10/2008 at 19:48
Sayın ,
Size takdir edersiniz ki :
Annesi, babası tarafından Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumuna teslim edilen ya da hastanelere, cami avlularınıza bırakılan bebekleri alıp onlara analık babalık yapmak hem dinimizde hem de Türk kültüründe çok kıymetli bir davranıştır. Sevabı çok büyüktür. Oysa şu anki kanunlar nezlinde : 0-1 yaş grubundan bir bebeği evlat edinen bir aile ile yeni bebeleri olan bir aile arasında çok fark var. Diğer bir deyişle ayrımcılık var. Ve çocuk haklarının gaspı var.
Kendi bebeklere bakan ailelerdeki kanunlar
1. Bir yıl ücretsiz izin var
2. 8 Hafta ücretli izin var
3. Süt izni her gün günün belirli zamanlarında 2 saat
4. yeni doğan Bebeklere çocuk yardımı veriliyor. Sosyal haklardan yararlanıyor.
5. Bebek hastalanınca salık karnesiyle sağlık kurumlarından yararlanıyor.
6. İlacını istediği eczaneden alabiliyorlar
Bizim evlatlık edindiğimiz bebeğe bakan aile olarak durumumuz
1. Ücretli ya da ücretsiz bir gün dahi izin yok.
2. Ücretli izni geçin mazeret izni dahi verilemiyor.
3. Süt izni yok. Evlatlık edinilen bebeğin gün boyunca acıkmayacağı düşünülerek izin verilmiyor.
4. Bir sene boyunca bebek o aileye ait olmadığı düşünen yönetmelikler aileye bebekten dolayı hiçbir yardım vermiyor.
5. Bebek hastalanınca saat 9.00 kadar beklenip, SHÇEK( Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu ) sevk kâğıdı alınıp ancak sağlık hizmetinden yararlanabiliyor.
6. İlaç almak gerektiğinde :bir eczane listesi var. Kota dolunca bir sonraki eczaneye sıra geçiyor. Ara ki eczaneyi bulasın, çoğu zaman başka bir ilçede. Düşünün ki acil ilaç gerekiyor ve ilaç pahalı. Siz olasınız çocuğunuz bu durumda olsa ve paranız olmasa ne yapardınız.
Ha da yazacak daha çok şey var. Ama laf kafi gelir sanırım. Takdir sizin, yaramıza bir merhem sürer iseniz, gün gelir birileri de sizin yaranıza bir merhem sürer. Ana babasının terk ettiği bir bebeğin zor olan hayat başlangıcını, biraz olsun kolaylaştırırsınız.
Konuyla ilgili yasa tasarısı 2005 yılında meclise girmiş fakat nedense daha çıkmamış. Bu yasa Avrupa Birliği uyum paketi grubu içine de giriyor. Tüm bu gerekliliklere rağmen komisyonlarda takılmış. İşte bu noktada yardımınızı istiyoruz.
Adım Ayhan, soyadımı vermek istemiyorum. Nedenine gelince adımın medyada çıkmasını istemiyorum. Çünkü çevremizdeki insanlara ve akrabalara bebeği eşim doğurdu dedik.
Eşimde ben de öğretmeniz. İzin problemlerimiz çıktı. Bebeğe bakmak için eşim 6 ay ücretsiz izin alacak. Ama bu bebekten dolayı verilen izin değil. Bir defalık verilen 6 aylık izin. Bir kere alınan bu iznin de alıp alamayacağımız belli değil. Kurum yetkilileri vermeye bilirlerde. Bebeğe bakacak yakında yaşayan hiç bir akrabamız yok. Ne yapalım siz söyleyin….?
Mail: ayahac@gmail.com
Meclisdeki Kanun tasarısının durumu:
1/510
14/01/2005 Devlet Memurları Kanunu ve İş Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
Doğum izinleri konusunda farklı sosyal güvenlik kuruluşlarına bağlı olarak çalışanlar için ebeveyn izni ve evlat edinme halinde de bu iznin kullanılabilmesi amacıyla “Devlet Memurları Kanunu ve İş Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” hazırlanmıştır.
Tasarıda; doğum sonrası ücretsiz ebeveyn izni süresi işçi ve memurlar açısından on iki ay olarak öngörülmüştür. Birbirini izleyen iki dönem halinde kullanılan bu izinde memurlar ve işçiler için farklı bir düzenleme öngörülmüştür. Buna göre memurlar kadın ve erkek için toplam on iki ay olan izin sürelerin birbirlerine devredebilirken işçiler, kadın ve erkek için en fazla altışar ay olarak tespit edilen izin sürelerini birbirlerine devredememektedirler. Eşlerin birlikte izin talebi olması halinde öncelik kadın işçiye verilmektedir.
Ülkemizin toplumsal gerçekleri ve taraf olduğumuz uluslararası sözleşmeler doğrultusundaki taahhütler dikkate alınarak hazırlanan Tasarı, TBMM Genel Kurul’unun gündeminde iken 22 Temmuz 2007 tarihinde yapılan Genel Seçimler nedeniyle kadük olmuştur. Tasarı yeni yasama döneminde görüşülecektir.
01/11/2008 at 19:23
ilgili makamlara ben avrupanin insan haklarinin en yuksek duzeyde gosterildigi fransadan yaziyorum tum dunyaya lutfen bu olayi allah rizasi icin duyurun bir kafede yarim sat once olay olmus iki gurup kavga etmis bizim olaydan haberimiz yok sadece birer kahve icmek icin arkadasla beraber girdik aradan yarim sat gecmeden guruplardan birisi plaka gizli bir sekilde pompali tufeklerle kafeyi taradi bende arkam donuk oldugu icin ates edenleri goremedim tam sese donerken kolumdan yaralandim sag kolumda30tane sacmayla hayatimi surduruyorum ama hukuksavasi 6sene surdu benimle birlikte 6yarali fransiz var onlar tazminat haklarini devletin fonundan 1yil once paralarini aldilar ayni fon ben turk oldugum icin benim tazminatimi ret etti su anda delirmemek elde degil ne yapacagimi bilmiyorum 15senedir oturumum var burda yaklasik bu olaydan dolayi 7senedirde calisamiyorum dinlediginiz icin tesekkurler en iyisi benim guzel ulkem
11/11/2008 at 12:04
merhaba ben mesut alanyada yaşıyorum annem ve babam vefat etti bu nedenle abimin yanında kalıyordum mesleğim ısı cam ve pvc panjur güzel bir işim vardı ama abim le kavga ettim bu nedenle kalacak yer aramaya başlamıştım bu arada bir üvey abim var idi oda alanyada yaşıyor ve bir pansiyon kiralamış tı fakat bu üvey abimle kimse konuşmuyor du bende çağresiz kalınca üvey abim beni yanına çağırdı ve pansiyonda temizlikci olarak işe başlamamı ve yanında kalmamı istedi bende çağresiz olduğum için hemen kabul ettim fakat ben üvey abime güveniyordum bu yüzden de herkes bana düşman olmuştu pansiyonda yaklaşık 4 ay kaldım ve çalıştım pansiyon yaklaşık 3ay tadirat gördü son bir ay ise çalışmaya başladı bu 1ay içinde pansiyonda fuhuş yapıldığını gördüm ve müsait bir an bekledim o an gelince hemen istanbula kaçtım herşeyi göze alarak istanbulda 4 gün kaldım 4 gün içinde sürekli telefonda tehdit alıyordum iş bulmuştum üvey abim in tehdidinden kurtulmak için tekrar geldim ama yine kaçmak içi fırsat kolluyordum aradan 1 hafta geçmeden oalis bastı ve abimi götürdü abim sürekli ifadesinde benim bu işlerle bir alakam yok ben çelik kpıçıyım bütün işi kardeşim mesut yapıyordu diye ifade vermiş ben ise pansiyonda çalışmaya başladığım zamanlar üvey abim bana bir hap vermeye başladı bu ne hapı diye sorunca sen çok yoruluyorsun seni dinlendirir diye cevap vermişti ama o hap extazi miş bu hap bende duygusallık yapıyordu beni hapa alıştırdı sonrada ben isteyince yok dedi sonrada ben almaya başladım artık bağımlı olmuştum ve duygusallık nedeniyle içine düştüğüm kötü olayları gömüyor ve üvey abime tapıyordum ve abimin ifadesinden dolayı benide aldılar bende haplı olduğum için suçu kabul ettim ben daha 19 yaşındaydım o zaman benimle birlikte abimi ceza evine attılar ben içeride 1 ay kalınca ve hap kullanmadığım için içinde olduğum durumu anlıyordum ve anladım ilk mahkemede tüm doğruları söyüleyince abimi bırakmadılar o sırada mahkeme tarih attı ve bu sırada hakim değişti ve ikinci mahkeme ben çıkacakken hakim değişikliği nedeyniyle banada ceza verdiler tam 4sene iyi hal ve daha önce temiz olmna nedeniy le 4sene 3 sene 4 aya düştü ve 1sene kadar yattım dosya yargıtay da idi evrak eksikliği nedeniyle bozuldu ve bizi serbes bıraktılar ama mahkeme devam ediyordu 4ay tarih attı ve dışasrıdan mahkemeye katıldım ve bu möahkemede tekrar aynı cezayı aldım ama otelde yakalanan bayan ve erkek bizi aracılık eden zeki yani üvey abimi gösterdi benim adımı geçiren sadece üvey abim idi ben bu olayda suçsuzum ve şu an kanıt peşinde koşuyorum davanın peşimdeyim çok çaresizim bana yadım etmek isteyen varsa bekliyorum telefon numaram 0534 859 80 88
17/11/2008 at 16:04
sayın insan hakları konseyinleri ne bulundugum ulkemde akp devleti ile 3 yılık anlaşmalarımı devlet siya partiler genel kurmay emniyet yargıtay TBMM medyada olmak uzere avukatımla anlaşmalı olan haklarımı hakımı banaset siyasi
avukat yoluyla ulaştıgımız kurum kuruluşlardan alama maktayız bunedenle size insan haklarına baş vurmaya bilgilerinize arz etmekteyim
KONU 2006 02 11 tarihinden beri 2 dönme başbakanı yukarda saydıgım kişilerle birlikte olup beni araştırma söz konusu haline getirip benimle anlaşmış olup yurdışından yardım alarak beynime cips adı verilen teknolojiyle araştırma söz konusu deyip göz işit me yoluyla ben den bu çalışmaşları almışlardır bu işler otomotiv cep telefonu giyim kısaca
teknolojik buluşlar bunlar kendilerinde çekim olarak ta bulunmaktadır 3 yılki araştırmalarimda yanımda olmuşlardır
yukarda saydıgım kuruluşlar yurtdışı bilim adamları isimleri bende bulunmaktadır kısaca corc buş tayip erdogan abdullah
gül putin rusya başbakanı ve avrupa parlemantosunun bu işlerden haberi olmaktadır medya dan ve kendilerinden aldıgım duyumlarla beraber onlara uyup bu işleri bitirdik söz konusu ülkem olmaktadır kendileriyle bir sohpetlerim olmaktadır
bunun yanı sıra uzerimde bir çok deney yapılmaktadır nedeni ise bana daha soylen memektedirne ulkemce nede avrupa parleman tosuyla yanlız üzerimde dini bir vakka oldugu için boyle birşeye kalkışmış oldugunnu anlatmakta gerek bulunuyorum konun önemli oldugunu birkez daha avukatımla ulkemin bütün kurumlarına bilgi halinde olup kendilerine ulaştıgımız halde bizi ciddiye almamaktalar konun haklaımla alakalı beni bu süreler içinde kulanıp buyuk ekonomik işler
turkıyenın ekonomisin buyumesi ile alakı ciddi bir iş or6tamı olmasıdır bu hakları yukarda saydıgım kişilere talep etigimde bana avukatımı dış layıp karşıgımız bile vermeden kürt sün deyip soykırıma ugratma hali,ne getirmektedir bu kişi trk bşk taip erdogandır kısaca uzerimde dini teknoloji araştıma ve bir kazanç elde etmektedirler yukarda saydıgım
hepsi olmaktadır bize haklarımızı haketigimizin karşılıgını bile vermekyerine soykırıma ugratıp sikayetçi oldugumuz
u anlatıp geregini yapmak yerine bilmeleri gibi bende diniolan bir vakka oldugunu ailemi çevremi yanımda bulunan herkezi emniyetle herşeyi bütün bende aramak istediklerini cipsle görüntüyle buldukları halde beni siyasete soykırıma
yönlendirmekteler biz avukatla kendilerine başvurdugumuız halde yargıtay mahkemesi emniyetin bilgisi TBMM bilgileri halindedir bizim size baş vurumuz başımızdan geçen bu raştırmayı kendilerinin bilgileri halinde olması halinde haklarımı
hakımı saklayarak siyasi bir süreç yaparak beni avukatıumı kurum kuruluşlarınca ciddiye almayarak beni24 kez askerlik semden buyana 24 kez silahlı sorgulama silahlı öldurmeye yönelikgirişimde bulunmaları bunlar askeriye emniyet medya
sivil aşiret aileleri bunlların hepsi 3 yılki başımdan geçen konular olmak ta sözlü olarak konuşmalarıda olmaktadır yukarda saydıgım kişiler ve medyadan bana ulaştıkları günlerde ailem arkadaşlarım çevrem avrupa parle mentosu bu konun bu saydıgım kişilerce ele almak yerine kullanma iş teknoloji olarak benim beyin yoluyla gözle yapıp kendilerinie karşılık talep etigim halde avrupa parlementosundanda yardım istemem halinde bir tam bilgi vermemek teler
bu işleide turkiye adına gerçek leştirip karşıgını vermektelerdir bendende haberdar olmaktalar yanı kısaca hak haklarım
haketigimi alıp gerçekleştirip bana vermemektelerdir avukatım la kendilerinden bizi yargılamarı hakler haketigimizi
almaız için avrupa parlemantosuna haber verdik buyüzden insan haklarına başvuru yapmaktayız
çevrelerimce dini güçler butarihlerde ortaya çıkmıştır bunalar ailem akrabam siyasetçiler brende de dini vakka gözleriyle
benim ileri tarihlerini gördüklerini anlşatmaya araştırma ya çalıştıkalrını diyip gerekli bir şey yapmamamak talar
bunlar çevrelerince olmuş bana yansımamsını istedim bunlar ailem akrabam medya siyasetçiler
siviler ve bilim adamlarınca ünlü medya iş adamları olmakuzere bana emniyet çe bu olanlar teşkil edilmemeli istedim avukatla kendilerine ulaştım sokırıma tayip erdoganca ugradım peşimi bırakmasını istedim isedilerde ve hala işlerim için
G20 zirvesinde işlerim görüşülmektedir yani onlarca dince araştırmadan çıkmış bir iş makinesi, haline getirmişlerdir
bu konun ciddiye alınması bilgileri kısa surede bana ulaştırılmasını rica ederim
saydım kurum kuruluş medyadan yardım alamadıgım için size başvurmaktayım tlf turkçe görüşme saglarsak sevinirim bulundugum ilde degeregeni yapacagım yazışmalar göndereceginiz zarf mektupları da özel kargoyla ulaştırmanızı rıca edrim bana ulaştırırsanız sevinirim
ülkemden isteyeceginiz yargılamak suçluysa dince ne vereceginiz haklarını vermeniz korumanız işlerinin karşılıgını vermeniz bunlar dışın da kullanmamak işi,n ciddi boyut oldugunu siz insan haklarına arz eder konun ciddi bir şekilde ele almanıdir
kafamdaki cips ışını cihaz agrısıiçin ilaç almakta raporum bulunmaktadır saglık durumum gittikçe kötuye gitmekte
kendilerine de söylemekteyimki anlatıklarımca ciddiye bilel avukatımla alınmamaktayım haberdar olmaktalar
hiçkimseden bu oanlar için verimle yargılanmak ta bile olsa 3 yıl içinde başımdan geçeni anlatmak ki haber darolmaktalar son çare size ulaşmakta buldum İNSAN HAKLARININ bugün bana yarın size başkasına oldugunu
anlamaları ne sonuç lar dogacagını anlamalarıdır bu hakları görevlerince yerine getirmeleri gerekirken başıma daha
buyuk felaketlerin de gele bilecegi olmaktadır yapmadıkları takdirde olabilecektende sorumlu tutamayı yanımda olmaları
gerekmektedşirler yukarda saydım kurum şahıslar bu HAKLAR ÇİGNENDİGİ İÇİN SİZE BAŞVURMAKTAYIM okuyup
dinlediginiz içinde teşekkür eder gereginin yapılmasını rica eder bilgileimize sunulmasını arz ederim
ÜLKE ADI TÜRKİYE ADSOYAD UMUT KAYA
ŞEHİR SİİRT MERKEZ TC NO 40795431474
ADRES DOGAN MAHALLESİ 1208 DOGUM TARİHİ 20 09 1982
EV NO 20 BABA ADI SADIK
EV TLF 04842248774 ANA ADI SİTTİ
CEP 0544634235
11/12/2008 at 21:55
ben 06.11.1979 tarihinde almanyanın augsburg şehrinde doğdum.21.07.1990 senesinde türkiyeye izine geldik annem ablam ve ben anneannemin vefatı nedeniyle.annem ve babam 1995 de ayrıldılar ve beni türkiyede zorla tuttular pasaportum saklandı geri dönemedim almanyaya ve burda kalmak zorunda kaldım.nitekim 2000 senesinde 1 aylık vizeyle augsburga gittim avukat aracılığıyla mahkeme açıldı birincisinde 1 ay ikincisinde 1 ay üçüncüsünde 1 ay verdiler daha sonra nolduysa açıklama yapılmadan geri dönmem için tarih verdiler ve geri geldim.ve şu an evliyim bir kızımda var.ama benim isteğim eski oturumumu almak istiyorum.bana yardımcı olurmusunuz?
12/12/2008 at 23:31
Letonya’ya yaptığım 2 vize başvurusu sebep gösterilmeden red edilmiştir.Ödediğim paralar geri ödenmemiş ve o kadar hevesle beklememe rağmen beni kahretmişlerdir.Şimdi bir Avrupa ülkesinden vize almak istesem verdikleri red yüzünden çok küçük bir ihtimal alma şansım var.Yani sicilimi sebepsiz yere karaladılar.Hiç bir türlü neredeyse çıkamayacağım yurt dışına.Onların vatandaşları 1 ay gelip burda kalıyolar fakat biz hiç birşey yapamıyoruz.Bir de hayvan muamelesi görüyoruz konsolosluk ve büyükelçilik çalışanlarından.Benim hakkımı savunmadan nasıl bir anlaşma yapıyo bu hükümet anlamış değilim.Herkese kapını aç, kendi vatandaşına yapılacak haksızlıkları kabul et.Olmaz bu böyle kanıma dokunuyor.Nerede Osmanlı torunları artık küçücük ülkelere bile laf geçiremiyoruz, parmaklarında oynatıyorlar.Yazıklar olsun bu ülkeyi bu durma getirenlere, yazıklar olsun kendi vatandaşının haklarını korumayan devlet büyüklerine.Bu konuyu bir türlü ulaştıracağım Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine madem insan hakları benim hakkımıda korumamlılar.Haa gitme nedenim kız arkadaşımı görmek istememdi.Onu görmek benim en doğal hakkım değil mi?Kim bunlara bizi ayırma hakkı veriyor.İşte hak,en doğal hakkım olan seyahat etme hakkım.İnşallah sonunda ben kazanacağım hakkım olanı.Herkese iyi günler.
07/01/2009 at 22:35
ben karabükden yasin ben iş bulamadım bunun nedenlerindende özel güvenlik sertifikası almaya karar verdim. kurslara katıldım sertifikayı aldım, 500 ytl ödedim ama bana ssk sigortam varken parayla saglık raporu iştediler bunuda çıkardım.Ama iş arıyorum, birde yaka kartı iştediler bunun içinde defderdarlıga 365 ytl para yatırmam lazım bunun purosedürü ne? devlet asgari üçretliden bukadar nasıl vergi alabilir.zaten iş arıyoken açken açlık sınırı altıda yaşıyoken bana yardımcı olun şu yasayı inceleyin. ben devletimi benden bu parayı aldıgı için şikayetciyim ne reye basvurmam lazım
13/01/2009 at 20:34
BEN AYDIN_NAZİLLLİ İLÇESİNDEN FATİH TÜRKEŞ 2002 YILINDA BABAM TARAFINDAN BİRA ŞATIŞI SONRASI 2 ADET FATURA KEŞMİŞTİR VEDE DEFTER DENETLEMESİNDE BÖYLE BİR KİŞİNİN VEDE BÖYLE BİR VERGİ KAYDI BULUNMAMIŞTIR O TARİFTE NAZİLLİ VERGİ DAİRESİ TARAFINDAN NAZİLLİ ADLİYESİ AGIR CEZA MAHMESİNDE DAVA AÇILMIŞTIR VE O TARİFTE 16 AY CEZA VERİLMİŞTİR DAGA SONRA 16 AYLIK CEZAYI TEMİZ YOLU AÇIK OLMAK ÜZEREYARGITAYA TEMİZ ÇEKİLMİŞTİR YARGITAY TARAFINDAN DAVANIN TEKRAR GÖRÜLMESİ İÇİN NAZLİLLİ AGIR CEZA MAHKEMESİNE GELMİŞTİR VE ORADA BABAMA TEKARA SORULUR AVUKAT İSTERMİSİNZ DİYE BABAMA HAYIR MECELESİ KULANMIŞTIR VEO DAVA AVUKATI OLMADIGINDAN DOLAYI 15 AY 2 DOSYA HALİNDE
15 AY CEZA VERRİLMNESİNE BAŞLANMIŞTIR BABAM26 EKİM 2008 TARİHİNDEN BERİ NAZİLLİ E TİPİ CEZA EVİNDE BULUNMAKTADIR BU CEZAVİ İİŞEMİN VEDE DOSYANIN SİZİN TARAFINIZDAN BAKILMASINISİZDEN İSTİRAM EDİYORUM BEN AİHM BÖYLE DAVALAR İLGİLİDE ÇALIŞTIHINI BİR DOST ÖGRENDİM GEREHGİNİN YAPILMASI ARZ EDERİM
05425313504 BU NUMARAN BANA ULAŞA BİLİRSİNİZ DOSYA NUMARASI VEDE BAŞKA DOSYAYLA İLGİLİ SORMANIZ GREKEN BİR ŞEY OLURSA
21/03/2009 at 17:35
ben fırat öztürk 99 ve 2000 yıllarımmda kamunun actıgı sınavlarda basarı ile kazandım yönetim yani AKP ikdidar olmasıyla benim D.M.S sınavının muhakkak devlet memuru olma hakkı verilmişken AKP İKDİDARİ gelince sınavlari uygunsuz ve AKP ikdidarindan önce yapıldiği icin sınavın koşullarının ve tüzüğünün yerine getirilmedigini beyan ederim şu işsizim ve imkanlarim elimden alinmiş durumda arz ederim 05462170224 telinde uaşin lütfen
31/03/2009 at 17:11
mrb lar ben bursanın orhangazi ilçesinden yazıyorum öncelikle hakkımı nereden ve nasıl savunacağımı hiç bilemiyorum.bicok yere başvurdum ama bi netice alamamaktan artık pisikolojim ve sinir sistemim cökmüş durumda benim evime hırsız girdi parmak izinden sabıkalı biri olduğundan dolayı bulundu ama sonrası gelmedi ne yapmalıyım nereye başvurmalıyım zararımı nasıl tahsil etmeliyim gidenime nasıl kabuşabilirim bilmiyorum.düşünsenize üzerime bütün hayallerinizi kurduğunuz geleceğiniz birikiminiz sizden izin almadan siz yokken eve girip alınıyor.sanki kendi alınteri varmış gibi .kim olduğu belli ikameti belli % 100 onun aldığı belli ama ben malıma kabuşamıyorum bu nasıl adalet hırsızların hakları varda mağdurun hakkı yokmudur.en büyük hayalim bi ev almaktı altın deli gibi cıktı calınanlarım altınlarımdı ev fiyatları düştü tam beklediğim fırsat karşıa cıktı ama ben bu hayalimi gercekleştiremiyoru.gidenim 25 000 – 30 000 tl.civarınapmalıyım herşeyim gitti avukat tutmaya dermanım kalmadı eğer hırsız tarafından zararımı tanzim eden bi avukat bulabilirsem ona getirsin 5 000 tl.sinin vercem care arıyorum nasıl bi yol izlemeliuyim.
06/04/2009 at 20:05
başbakanım bizim mahlemizin ışıkları yanmıyor yapılmasını sizden rica ediyorum…
11/04/2009 at 12:52
Sayın yetkililer Türkiyede sağlık meslek meslek liseleri Milli Egitği bakanlığına devir edildi.bende yozgat sağlık okulunda şef idim yozgat sağlık müdürü bütün arkadaşları sağlık müdürlüğüne atamalarını yaptı beni kasıtlı olarak almadı ve istek dişi Milli eğitim bakanlığına geçtim ve emekli oldum 27 yıl sağlık bakanlığında hizmet verdim ancak sadece beni eski kurumuma almayışi hakkıda haklılığımı kimseye kabul ettiremedim biliyorum ben haklıyım neden sadece beni kurumumda bırakmadı ve zoraki emekli oldum işte sağlıl müdürü dr ertuğrul ünkoç yazık be
27/04/2009 at 20:10
benim sorunum burdakilerden farklı malum ülkemizde ve dünyada kıriz var ben 6 yıllık esnafım devlete ve millete borçlarımı zamanında ödüyordum şimdi işlerim çok bozuldu piyasada 26 bin liralık çekim var kaşe yiyo birtürlü ödeyemiyorum banka kıredilerimle birlikte 140 binlira borcum var nolur bana 140 binlira para verilsin düşük taksitlerle ödeyim esnaf olmadan önce iyi kötü bi ev yepmıştım şimdi eşim ev satılırsa seni terkederim diyo 2 kızım var işim kötü diye üzülüyorlar ben geceleri borcumu düşünmekten uyuyamıyorumeskiden bankalar kıredi veriyodu şimdi kıredide alamıyorum nolur bana yardımcı olun ülkemi ve milletimi seviyorum hayatımda mahkemeye çıkmadım şimdiye kadar ne ülkeme nede bi şahsa kötülük düşünmedim gine düşünmüyorum ama bu borçlarımı ödeyemediğim için tüm huzurum kaçıyo bana ya 140 binlira borç para verin veya bi yol gösterin şimdiden teşekkür ederim
28/04/2009 at 02:28
tanışdığım ve abi diye hitap ettiğim yaşcada benden bayağı büyük birisine kendi üzerime olan telefon hattını verdim kullansın diye kendiside benimle aynı işi yapıyordu birlikde iş yapabileceğimizi ifade ettim kendisi ile istanbulda tanışdım ancak samsunda ikamet ettiğimden samsuna geri döndüm zaman sonra karakoldan arandığımı duydum ifade vermeye gittim hattı verdiğim şahıs rastgele çevirdiği numaralarda karşısına çıkan kadınlara ağza alınmayacak cinsel içerikli mesajlar atmış haliyle şikayetler olmuş ve muhattabda ben görünüyorum ifademi verdim hakkımda yaklaşık 5 tane dosya var hepsi ayrı ayrı cezalar vermiş 30 lira mahkeme masrafı 20 lira mahkeme masrafı bir savcı kişinin verdiğim bilgiler doğrultusunda nüfus kayırt bilgilerine adresine ulaşmış şahsın adresinde olmadığından dolayı kendisine ulaşamamış ve benim içinde yetkinin bu suçu işlediğine dair elimizde kanıt bulunamadığından beratine karar verilmişdir diye karar vermiş ancak başka bir savcı ise verdiğim ifadenin kendimi kurtarmak adına verilmiş bi iafade olduğuna ifademin mahkeme kararından kurtulmaya yönelik bir beyan olduğunu belirterek tarafıma 1.800 lira para cezası vermiş CUMHUR BAŞKANLIĞI’na ADELET BAKANLIĞI’na YARGITAY DAİRESİ BAŞKANLIĞI’na konu ile ilgili itiraz dilekçeleri yolladım CUMHUR BAŞKANLIĞI kimsenin adli mercilere midahale edemeyeceğini yine ADALET BAKANLIĞI’da aynı şekilde müdahale edemeyeceğini YARGITAY DAİRESİ BAŞKANLIĞI ise dosyayı dosyamı YARGITAY CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI’na gönderdiğini ordan takip etmem gerektiğini YARGITAY CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI ise dosyamı bana bu cezayı veren savcıya dosyamı yolladığını ordan takip etmem gerektiğini tarafıma bildirdi ancak aynı savcı aynı cezayı bana uyguladı ve 1.800 liralık para cezasını bana verdi haliyle bunu ödeyemedim ve ben şu anda sanırım aranıyorum aynı zamanda sicilimede cinsel taciz suçu işledi ŞİMDİ SİZE SORUYORUM ADELET BUNU NERESİNDE ??????????????????
20/05/2009 at 20:20
benim babam fransadan işçi emeklisi yaklaşık 9 aydır maaşını almıyor ne yapabiliriz
01/06/2009 at 16:21
AVUSTURYA BÜYÜKELÇİSİNE
ANKARA
Sayın Avusturya Büyükelçisi
Benim eşim SERVİ ÖZBEN bugüne kadar tarafınıza Ülkenize gidebilmek için 3 defa Vize talebinde bulundu. Avusturya vatandaşı olan Kız kardeşinin, Kızının Düğünü münasebetiyle) ki bu talepler de VATANDAŞINIZ olan Eniştesi GÜNGÖRDÜ Merdan’ın ( Kız kardeşinin eşi yani eniştesi) göndermiş olduğu Davetiyede Kendisi orda her türlü masraf ve ihtiyaçlarımızı kendi karşılayacağını taahhüt etmiştir.(Sanırım o davetiyeyi okumadınız) Aynı davetiyede davet edilen Kayınvalidem GÜLBEYAZ ÖZBEN’e vize verdiniz ne hikmetse benim eşime vize vermediniz bana bunu hangi mantıkla açıklayacaksınız.
Ancak size 3 defa da bana VİZE vermediniz vermeme gerekçenizde tarafına yazılı olarak bildirildi.
Ama ben bu reddinize kendimce ve eşim adına ve talepte bulunan çocuklarım adına inanın ki çok ama çok güldüm çünkü
Her üç müracaat içinde aynı cevabı yazmıştınız bana (6) aylık bebeğimiz Ela ÖZBEN için bile format halinde aynen şu cevap verdiniz.
”MASRAFLARINIZI KARŞILAMAK VE GERİ DÖNÜŞÜNÜZ İÇİN KENDİNİZE AİT YETERLİ MADDİ KAYNAKLARIN MEVCUT OLMADIĞINA DAİR KANAATİN MEVCUT OLDUĞU”
“BENİM SİZE CEVABIM” Bu cevabı verirken inanınki çok ama çok gülüyorum.
1. Ne yazık ki dünyanın hiçbir ülkesinde 6 aylık bebeğe Menkul ve gayrimenkul
alınacağına, yâda hesap açtırılacağına dair ne Kanun nede uluslar arası bir hüküm
yok.( Varsa şayet beni bilgilendirin ki bende bilgi sahibi oluyum)
2. Aynı cevabı Eşim Servi ÖZBEN ve oğlum Erdi ÖZBEN içinde verdiniz ne tesadüf?
3. Ülkeniz vatandaşı olan Eniştemiz GÜNGÖRDÜ Merdan her türlü garantiyi size taahhüt etmiştir. Ancak bu durumda dahi VİZE vermediniz. Ülkenizde çok iyi bir saygınlığı olan ve büyük bir şirket davet ediyor ki böyle olmasına rağmen sadece ve sadece TÜRK olması nedeniyle siz bunu bile reddediyorsunuz. İnanın ki ben bu durum karşısında çok utanç duyuyor ve de üzülüyorum. Yazık inanın ki çok yazık.
4. Ben TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE 18 yıllık bir Askeri Personelim ve bununla birlikte 2012 yılında emekliliği hak eden bir statüdeyim. Ayrıca da 15 yıllık evliyim eşimin üstüne kayıtlı 75.000 EURO değerinde bir ev ve şahsına ait 10.000 EURO değerinde bir araba var yani benim eşimin maddi yönden hiçbir sıkıntısı yok. Lütfen bunu da dikkate alın sizden ricam SAYIN BÜYÜKLEÇİ.
5. Ha benim eşime VİZE verip vermemeniz pek de önemli bir konu değil şunu da size belirtmekte fayda görüyorum eşime ekte gönderilen belgeleri incelediğinizde daha önce “ TR-N No:981242 numaralı pasaportun 33 sayfasında A0311873 numaralı ve 02.07.2003 tarihli Avusturya Ankara Büyükelçiliği tarafından verilen vizenin olduğunu göreceksiniz.
6. Peki o gün verilen vize şimdi neden verilmiyor arada geçen bu süre zarfında değişen nedir bana bunu lütfen açıklama yaparmısınız Sayın Büyükelçi. Ki yine eşim ve de aynı tarih İtibariyle Müracaatta bulunan oğlum Erdi ÖZBEN yine ülkenize gidiş için vize almışlardı Bugün sizin tarafınızdan kendilerine vize verilmemektedir. Bizim sizden talep ettiğimiz VİZE 45 günlük bir vize 3 aylık 6 aylık yada senelik değil yada oturum falan değil.
Sizin bu kadar katı kuralcı ve de gaddar olmanıza hiç mi hiçbir anlam veremedim. Oysa sizin Ülkenizin insanları benim ülkeme gelirken asla sizin yaptığınız gibi tutum ve de davranışlarda bulunulmadığını bilmenizi istiyorum. Zaten bunu sizde iyi biliyorsunuz peki siz neden bunu bize yapıyorsunuz acaba siz bizim yerimizde olsaydınız acaba çok merak ediyorum düşünceleriniz ne olurdu. İçinizde azıcık insanlık ve merhamet duygusu var ise kendinizi benim ve eşimin yerine.
Bize Ekonomik sıkıntıdan bahsediyorsunuz ama şunu düşünmüyorsunuz. Bu aile bize tamı tamına 3 defa vize talebinde bulundu ver her bir Müracaatı için ne kadar masrafı oldu? Hiç düşündünüz mü? Sonra kalkıp bana yukarda ki bahaneyi sunuyorsunuz VİZE’ nin reddine yönelik olarak. Bu açıklamanız hiç mi hiç tatmin edici ve inandırıcı değil bunu bilmenizi istiyorum. Benim size her Müracaatım bana tamı tamına 1000 EURO ‘ya mal oluyor ki sayenizde 400 KM yolu 3 defa gidip gelmek zorunda kaldık ve 3000 EURO masrafımız oldu.( 6 Aylık Bebeğimizle) Peki Madem ki vize vermeyeceksiniz o halde neden bizi oyalayıp da tekrar tekrar para kazandırıyorsunuz ülkenize. Yok, Randevu için para, yok Vize işlem Ücreti için para yazık değil mi? Hem harcanan zamana hem de boşuna giden masraflara Eğer vermeyecekseniz ve dosyaya damgayı vurduysanız VİZE VERİLMEMESİ İÇİN bunu açık açık söylemeniz gerekir.
İnsanları umutlandırıp maddi ve manevi olarak sıkıntıya sokuyorsunuz. Sizin bu yaptığınız tutum ve de davranışın insanlık değerlerine yakışan bir davranışın olmadığını bilmenizi isterim. Siz bana ister vizeyi verin isterse vermeyin, Hiçte umurumda değil.
Zaten ben 2 yıl sonra GREEN (YEŞİL) pasaportu aldığımda size de Vizenize de ihtiyacımız olmayacak bunu da biliniz. Avusturya olmazda Almanya olur. Yâda Belçika olur, Hollanda olur, yâda herhangi bir ŞENGEN ülkesi olur fark etmez vs.
Avrupa Birliğine (ŞENGEN Ülkelerine Avusturya Vize veriyor diye bir kural yok sanırım)
Dalga geçer gibi 15 gün içinde tekrar müracaat edin, yok şu evraklarınızı tamamlayıp gelin diyorsunuz. Yok, Avusturya Mahkemelerine müracaat edin diyorsunuz Yazık inanın ben sizin adınıza bu şekilde davrandığınız için çok içten ve derinden üzüldüm. Sayenizde “İNSANLIĞIMDAN UTANÇ DUYDUM” BU Dünyanın hangi ülkesinde olursa olsun Resmen insanın onur ve gurunu rencide etmektir. Ne sizin nede Hiçbir kimsenin böyle bir hakkının olamadığını ifade etmek istiyorum.
Sayın Konsolos tekrar söylüyorum eğer içinizde azıcık insani bir duygu varsa lütfen kendinizi benim yâda eşimin yerine koyun, yada bizler gibi davranmış olduğunuz diğer insanların yerine kendinizi koyarak düşünün. Aynı Olay sizin şahsınıza yapılmış olsa ne düşünürsünüz? Onu çok merak ediyorum.
Benim Ülkem Dünyanın en güzel ülkesi, En bol ülkesi, her şey benim ülkemde ve de ben bununla gurur duyuyorum. Benim Ülkemin insanlarını sayesinde birçok ülkenin insanlarını kalkındığını ve o ülkeleri bugünkü zengin Ve de refah vede bolluk içine Benim insanlarımın getirdiğini sizde biliyorsunuz . Ki böyle bir durum karşısında sizin kendinizce endişe duyduğunuz ve TÜRKLÜĞÜMLE ONUR VE ŞEREF DUYUYORUM!
Benim eşimin (Yeğeninin Düğün Merasimi olmasa gitmek ve de benim göndermek gibi bir ihtiyacım yok ) Mecburiyeti olmazsa sizin ülkenize gelmeyecek. Ama siz Vize vermeme de diretmekle İnsan hakları evrensel beyannamesine aykırı davranmakta devam etmiş oluyorsunuz. Hem de bir insanın seyahat özgürlüğünü kısıtlamış oluyorsunuz. Bumu acaba Avrupa Birliğinin insanlık anlayışı bumudur? Avrupa Birliğinin insanlara ve de insanlığa verdiği değer ve önem öyleyse yazık hem de çok yazık. O ZAMAN BEN İYİ Kİ TÜRKÜM DİYORUM!
Sizinle yapılan telefon görüşmelerinde Vize talebimizin Reddine istinaden yapılan görüşmelerde; istediğiniz yere şikâyet edin dediğiniz, dilediğiniz yere başvurun dediğiniz bir gerçektir o zaman sizin vize vermemenizin altında yatan bir takım nedenler vardır. Siz her kim olursa olsun, size belli birtakım teminatları sunan kişi yâda kişilere keyfi muamele yaparak seyahat özgürlüğünü kısıtladığınız kanaati uyanmaktadır. Bunun başka bir açıklaması olamaz size yapmış olduğum tüm müracaatlarımın resmi kayıtlarının elimde bulunduğunu ve sizi bu tutum ve de davranışınız münasebetiyle Şahsımı vede ailemi Gerek Maddi Gerekse Manevi olarak zarara uğratmaktan dolayı AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNE ŞİKÂYET EDECEĞİMİ bilmenizi istiyorum.
Siz Bulunduğunuz Konum ve Makam olarak AVUSTURYA Cumhurbaşkanını Heinz FİSCHER’i ve de AVUSTURYA Devletini Temsil ediyorsunuz. Sizin bu tutum ve de davranışınız ne şahsınıza nede temsil ettiğiniz Makama yakışmadığını bilmenizi ifade etmek istiyorum. Asla hiçbir Ulus ve de Devlet ya da şahıs Dünyada tek var olan “İNSAN HAKLARI EVRENSEL BEYANNAMESİNİN ÜSTÜNDE DEĞİLDİR “ isterseniz ilgili maddelerini size yazayım ki lütfen o değerli zamanınızı boşa harcamayınız.
İNSAN HAKLARI EVRENSEL BEYANNAMESİ
10 Aralık 1948
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A(III) sayılı Kararıyla ilan edilmiştir.
6 Nisan 1949 tarih ve 9119 Sayılı Bakanlar Kurulu ile “İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nin Resmi Gazete ile yayınlanması yayımdan sonra okullarda ve diğer eğitim müesseselerinde okutulması ve yorumlanması ve bu Beyanname hakkında radyo ve gazetelerde münasip neşriyatta bulunulması” kararlaştırılmıştır.
Bakanlar Kurulu Kararı 27 Mayıs 1949 tarih ve 7217 Sayılı Resmi Gazete’de yayınlanmıştır.
Madde 13
1. Herkesin bir devletin toprakları üzerinde serbestçe dolaşma ve oturma hakkı vardır.
2. Herkes , kendi ülkesi de dahil olmak üzere, herhangi bir ülkeden ayrılmak ve ülkesine yeniden dönmek hakkına sahiptir.
Madde 28- Herkesin bu Bildirgede öngörülen hak ve özgürlüklerin gerçekleşeceği bir toplumsal ve uluslararası düzene hakkı vardır.
Madde 29
1. Herkesin, kişiliğinin serbestçe ve tam gelişmesine olanak veren topluma karşı ödevleri vardır.
2. Herkes haklarını kullanırken ve özgürlüklerinden yararlanırken, başkalarının hak ve özgürlüklerinin tanınması ve bunlara saygı gösterilmesinin sağlanması ve demokratik bir toplumda genel ahlak ve kamu düzeniyle genel refahın gereklerinin karşılanması amacıyla yalnız yasayla belirlenmiş sınırlamalara bağlı olur.
3. Bu hak ve özgürlükler hiçbir koşulda Birleşmiş Milletlerin amaç ve ilkelerine aykırı olarak kullanılamaz.
Madde 30- Bu bildirgenin hiçbir kuralı, herhangi bir devlet, topluluk veya kişiye, burada açıklanan hak ve özgürlüklerden herhangi birinin yok edilmesini amaçlayan bir girişimde veya eylemde bulunma hakkını verir biçimde yorumlanamaz
En derin saygılarımızla sanırım bu defa yazmış olduğumuz bu dilekçemiz tarafınızdan dikkate alınır ve mağduriyetimiz giderilir. Sayın Avusturya KONSOLOSU 29.05.2009
ADRES :
Ev : Yavuz Sultan Selim Mah. Cumhuriyet Cad.
No:5 Felahiye/KAYSERİ
Telefon: 0 505 475 44 14- 0 505 475 44 24
İş : 0 352 791 20 06 Ev: 0 352 797 30 49
Servi-Şahin ÖZBEN
“LÜTFEN BANA BU KONUDA YARDIMCI OLABİLECEK Bİ ARKADAŞIMIZ VARSA YARDIMLARINIZI YADA YOL GÖSTERMENİZİ BEKLİYORUM BU YAZMIŞ OLDUĞUM DİLEKÇEYİ HEM AVUSTURYA KONSOLOSLUĞUNAYOLUYCAM HEMDE A.İ.H.MAHKEMESİNE YOLLUYCAM. SONUCUNDA ZARAR GÖEBİLİRMİYİYM BANA YAZAN OLURSA SEVİNİRİRM SAYGILARIMLA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM
01/06/2009 at 16:26
YADA YAPMIŞ OLDUĞUMUN MASRAFLARIMIN TANZİMİNİ İSTEYENİLİRMİYİM “”"DİMYATA PİRİNCE GİDERKEN EVDEKİ BULGURDAN OLMAYALIM”"”!!!!!. DAVA AÇICAZ DİYE BİDE BEN MAHKEMELEİK OLUP ONLARA TAZMİNAT FALAN ÖDEMEYİM?? ZATEN ÜLKEMİZDE DURMUMUZ BELLİ:=))
10/06/2009 at 20:22
Almanya’da yaşayan Türk vatandaşı Sadık İleri, Almanya’da yürürlüğe giren yeni göç yasası nedeniyle damadı Almanya’ya gelemeyince kızını Türkiye’ye göndermek zorunda kaldı.
Almanya’daki yeni göç yasasının aile birleşimine getirdiği engeller, Türkiye’den evlenen Türk vatandaşlarını mağdur etmeye devam ediyor. Şartların zorlaştırılması nedeniyle zor durumda kalan vatandaşların sayıları her geçen gün artıyor.
38 seneden bu yana Almanya’da çalışan ve emekli olan 61 yaşındaki Yozgatlı Sadık İleri, Temmuz 2007′de Türkiye’de evlenen kızı Funda’nın eşi Suat’ı Almanya’ya getiremeyince çareyi, kızını Türkiye’ye göndermekte buldu. İleri, damadının konsolosluğa müracaat ettiğinde, ‘Almanca öğrenmeden gidemezsin. Testten geçersen, ancak o zaman gidebilirsin’ cevabını aldığını söyledi.
Baba İleri, “Daha önce yetkililer, bize göç yasasından etkilenmeyeceğimizi ifade etti. Biz de bu sözlerine dayanarak çalışmalarımızı ve hazırlıklarımızı ona göre yaptık. Damadım Suat’ın Almanya’ya gelememesi üzerine, biz de evliliğin yürümesi için aile olarak kızımızın Türkiye’ye gitmesinin uygun olacağını düşündük. Yoksa evliliği tehlikeye girecekti” dedi. Bu olaydan sonra kızının psikolojisinin iyice bozulduğunu ifade eden İleri, “Kızım Funda Duisburg’da doğdu ve 10. sınıfa kadar da aynı şehirde okudu. Funda Türkiye’ye giderken, acaba Alman devletinin kabul edeceği biri ile mi evlenmeliydim diye düşünmeye başladı. Çünkü ancak o zaman Almanya’da kalabilirdi” diye konuştu.
Nisan 2007′de yeterli büyüklükte ev tuttuklarını ve ayda 370 Euro da kira bedeli ödediklerini söyleyen İleri, “Ev kiralayarak 10 bin Euro da mobilyaya ve diğer döşemeler için masraf yaptım. Damadım Almanya’ya gelince iş aramasın diye de 12 bin Euro karşılığında büfe satın alarak, işini de kurdum. Damadımın Almanya’ya gelmesi için 2 bin 500 Euro tutarında sigorta masraflarını karşıladım. Bu maddi masraf, bir de manevi masrafımızı düşünün. Türkiye’den Almanya’ya gelen biri elbette Almanca öğrenip, konuşması gerekir. Ama bu şekildeki bir davranışın yasaya bağlanmasının insanlıkla bir alakası olamaz” şeklinde konuştu.
ARKADAŞLAR BİNLERCE MAGDUR BİRİDE BENİM TÜRKİYE VATANDAŞLARINA YAPILAN BU AYRIMCILIK TÜRKLERİN VARLIGININ AVRUPADA İSTENMEMESİ SAYIN BÜROKRATLAR TUTDURMUŞ SİYASET UGRUNA AVRUPA DİYE DİYE TÜRKLER AVRUPADA HEP HORLANDI KÜCÜMSENDİ GÖC YASASI JAPONYAYA UYGULANMIYOR VİZE YOK TÜRKLERE NEDEN VAR BENİM EŞİM ORDA VE BEBEK BEKLİYORUZ İNSAN HAKLARINDAN BAHİS EDEN AVRUPA BU İNSANLIK DIŞI UYGULAMAYI AİLE BİRLEŞTİRME ADINA AİLE PARCALAMA SİSTEMİNE CEVİRDİ SINAVDA ZORLUK KONSOLOSLUKDA VİZE ZORLUKLARI BUMU BÜYÜK TÜRKİYE ANLAYIŞI AVRUPA ANLAYIŞI LÜTFEN BU KONUYU ELE ALALIM ALLAH RIZASI İCİN BİNLERCE TÜRK VADANDAŞIMIZ ADINA SESLENİYORUM
12/06/2009 at 12:49
Değerli arkadaşlar ilk kez bu siteye bakıyorum konum hakkında bilgi vermek ve işi bilen birileri varsa onun yorumunu özellikle louiagat@hotmail.com a bekliyorum.
Konu : TPE de kayıtlı patentli buluşum Taklit edilerek suç üstü yakalandı kamu davası açıldı sonuç Kanun hakkında kararname ile ceza öngörüldüğünden türkiye anayasası 38. maddesine göre suçların cezalarının kanuni olması dolayısı ile sanık cezalandırılamadı. bu konuda kanun olmadığı için taklit mal yapanları cezalandırmıyormuşlar Türkiye de peki biz neden kendimizi patentle korumaya aldık bizlere söylenen yasal boşluk var bu konuda kanun çıkması gerekirdi meclise süre verildi yani bunlar benim tarafımı ilgilendirmez ki sadece bir vatandaş buluş yapıp patente kayıt ettiriyorsa bunun korunanaması ve mağdur olmamdan ben sorumlu değilim. eğer suçluyu cezalandıramıyorsak buluş yapanın hakkınında gasp edilmesi buluşu yapanada bir cezadır. sonuç olarak yargıtaya temyiz için gitti ama yargıtayda bu konuda kanun olmadığı için yine berat verecek halbuki uluslararası patent anlaşmamız var patentler dünyada nasıl korunuyorsa türkiye de de korunması lazım bu bağlamda türkiyede yakında yargıtaydan gelcek beklenen sonuç sonrası türkiyedeki hukuksal sürecim bitecek ve avrupa insan hakları mahkemesine bu konuda sorumlu tarafın zararımı ve emeğimin yok olmasına neden olan tarafın cezalandırılmasını istiyorum. bu konuda bilgisi olan biri varsa lütfen yazsın
13/06/2009 at 15:12
İyi günler ben erzincan gülüce köyünde ikahmetliyim annemin rahatsızlanması sonucu onu erzincan devlet hastenesine kaldırdık .orada anestezi uzmanı Dr.Leman ACUNDERE gözetiminde yoğun bakıma alındı.Birkaç gün sonra doktor hanımla tartışmadan sonra annemi yoğun bakımdan atıp ilgilenmediğini gördüm bu nedenlede maddi durumum iyi olmadığı için kanuni yollardan hakkımı arıyamıyorum çünkü sizinde bildiğiniz gibi bu devirde sözüde özüde geçen para … Benim madde ve eplepsi hastası olduğumdan dolayı bu hastalıklarımdan faydalanarak ve adanalı olduğunu söyleyip göz dağı verip eşimin seni ne hale getireceğini söyleyerek beni tehtit etti eğer burası türkiyese kanunlarda buysa bana hakkımı veremeyecek bir kanunsa ben dağlarda gezmeyi tercih ederim gereğinin yapılmasını istiyorum siz büyüklerime yalvarıyorum bizim gibi insanların azraili doktorlar olmasın…
13/06/2009 at 15:19
bu ülkede sadece parası olanlar qüçlüdür hepsini okudumda sadece turkıyede boyle bısı war buyuk ıhtımalle….basbakanımısın cocuklarının durumlarıda cok iyi wala allah rahatlık wersın…askerlıkde yapmıslar doquda :D keske benımde bole babam olsa:)
16/06/2009 at 01:06
ben sızden istegım 4924 sayılı saglık personele iş durumu hakkının verılmesi için yardımlarınızı beklıyorum ben 4 yıldır eşimden ayrı illerdeyım benım ıbı olan cok insan madur bu madurıyetın gıderılmesı ıcın yapılması gereken bu kadar zormu anlamıyorum yukarıdan aşagı kımse bakmıyo bu yer yuzunde yasamak bu kadar zormu zaten aile butunlugunden bahsederler saglık bakanlıgının cıkarmış oldugu bu kanun aile butunlugunu bozacak kadar kotu ve aynı zamanda aykırı
19/06/2009 at 18:09
merhaba ben 17.12.1996 yılında eşim beni almanyaya aldı aile birleşimi ile 1998 yındada bi kızımız dünyaya geldi 26.09.2001 yındada türkiyeye ailemi ziyarete geldik eşimin aileside bizden 1.2.hafta önce türkiyeye izine gelmişlerdi meyer eşimide kandırıp bana oyun hazırlamışlar bundan haliyle habersizdim beni neler beklediğini bilmiyordum bunlar benim pasaportumu benden çalıp almanyaya döndüler beni ve kızımı ortada bırakıp kaçtılar istanbula gelip istanbul alman konsolosluğa hem şikayette bulundum hemde yeni bi pasapor çıkarıp vize baş vuruda bulundum ama 2 ay gibi bir süreden sonrada konsolosluktan çağırdılar gitim bana vize vermediler aile fertleriniz sizi istemiyor diye bi yazılı kağıt verdile ne yapacağımı bilemiyordum kızımın pisikolojisi bozuldu benimde aynı şekilde sonrada bana boşanma davası açtılar her duruşmada boşana bilmek içinde birsürü yalan beyan larda bulundular her seferindede yalancı çıkıp mahkeme onların allehlerine dönüyordu ben tazminet istedim ve kızımın nafakasını ama vermemek için de elinden geleni yapıyor ben kızımın ve kendi hakımı istyorum ama burdaki mahkeme bi sonuca bağlamıyor benim eşimin ba karşı yaptığı bi gasptı hırsızlıktı daha ne diyeyim ve halada elini kolunu sallaya sallaya türkiyeye gelip gidiyor artı 8 senedir toplam 550 euro yollamış oda seni insan hakları mahkemesine şikayet edicem dedikten sonra gönderdi lütfen yardımcı olun bana lütfen ne yapabilirim hak ve adalet yerini bulsun istiyorum eşimin yaptığı suç olmalı
20/06/2009 at 12:52
benim derdim de kapı komşumuzla adam ruh ve sinir hastası kafayı bize taktı yaklaşık bir senedir psikolojik savaş sürüyor hakaretler,kapıya dayanmalar,yol kesmeler vs vs vs polise başvurduk kaç kere birşey yapamayız diyorlar bardağı taşıran damla dün akşam yaşandı ablam sinir krizi geçirdi annemde rahatsızlandı yine polise şikayet sonuç aynı sabah kapımızda yumruk darbeleri ve adamın hakaretleriyle uyandık ne yapmalıyız ki bu adama bi yaptırım uygulansın …
29/06/2009 at 16:57
merhaba benim sorum vergi borcum var şuan ise özel bir şirkkette işçiyim ve maaşımın tamamını vergi dairesi bankaya bloke ettirmiş durumda ve ben yaşamımı sürdüremiyom bu durumda ne yapmam gerek lütfen bir cevap
12/07/2009 at 14:14
slm ben sivastan ramazan benim babam austuryada 2006 11.ayda kaza geçirdi işyerinde felç oldu yatıyor bu kazaya bi araba sebep olmuş biz gidip göremedik omlarda daha mahkemesi bitmedigi için göndermiyorlar maaşıda hepsi oraya bi bakım evinde kalıyor ne olur bize yardımcı olun
14/07/2009 at 15:41
slm ben bulent ocak sizden yardım diliyorum ben çocuğumu almanyadan göremiyorum ben türkiyedeyim anesi benden kaçırıyo göstermiyor bana eğer bana yardım ederseniz kanuni yoldan çocuğumu görebileyim diye sevinirim nasıl yapacaqğımı bilemiyorum 8 senedir göremiyorum almanyada kendisi yurt dışında olduğundan bende gidemiyorum elinizi mahkeme olsarak uzatırsanız bana sevinirim sizin aracılığınız la olsada görme imkanı olabilir şimdi başka bi insanla evli olduğundan hiç bi haber alamıyorum teşekür ederim yardımlarınız için
16/07/2009 at 20:41
merhaba benim sorum şu benim babam kıbrısta trafik kazası sonucu hayatını kaybetti kazayı yaya olarak yaptı. araba carptı ve arabayı kullanan kişi fazla hızlı gidiormuş mahkemeye verdik kıbrısta oldu mahkeme ve mahkeme sonucunda cok az bi tazminat alabildik 3000 sterlin bi insanın hayatı nı cok ucuza mal ettiler ama bizi bu mahkemenin sonucu tatmin etrmedi sonuçta bu insanın bi eşi ve bir cocuğu var hiç bir güvence vermediler. bu karar doğrumdur sizden bi yorum bekliyorum cvp verirseniz cok memnun olurum.
16/07/2009 at 20:49
pardon alınan tazminat 1500 sterlin yani 3 bin lira gibi bi rakamdı yalnış yazdım baştaki yorumda
19/07/2009 at 01:49
bir kaç konu bunlar ama Türkiye de iş yapmak isteyene bu sitenin bu sayfasını bir yabancılara yatırım danışmanı olarak okumalarını tavsiye edeceğim. herzaman bu ülke için çalışmıştım yine başıma gelenlerden sonrada aynen ülkem için çalışacağım.. öncede işim tanıtımdı şimdi de tanıtım olacak…allah belasını versin vermesi gerekenlerin..
20/07/2009 at 01:01
verdiyiniz bilgiler icin tesekurler ben pariste oturuyorum AIHM BASVURU YAPMAK ISTIYORUM AMA KIMLERDE YARDIM ISTEYE BILIRIM BURDA BILMIYORUM COK ZOR DURUMDAYIM BILGILERINIZ ICIN TESEKURLER
24/07/2009 at 17:55
Merhaba.Ben 42 yaşında ortopedik özürlü emekli bayanım.Sağ bacağımda kullandığım uzun bacak yürüme cihazım eskidi yenisini SGK karşılamıyor.SGK ve Başbakanlık iletişime defaatle yazdım sonuç olumsuz.Bu kıriz ortamında benim yaptırmam da mümkün değil.110 gündür mağdurum.Yürüyemiyorum.İhtiyaçlarımı karşılayamıyorum.Ev içerisinde 2 bastonla yürümek zorundayım.Kollarım ağırıyor.Sol bacağıma yüklendiğim için ayağım tahriş oldu.Oturmaktan kilo aldım.
Türkiyede özürlü olmak çok zor.İnsanların doğuştan sahip oldukları haklara özürlünün binbir çabayla nasıl sahip olması gerektiğini yaşayarak öğrendim.16 yıl KİT de çalıştım.Herşeyi emeğimle elde ettim.şu 110 günde yaşadığım sıkıntıyı,çektiğim acıyı haketmediğimi düşünüyorum.Ben tekrar ayağa kalkmak,kimseye muhtaç olmadan hayatımı idame ettirmek istiyorum.
Lüks bir talebim yok.Yürümeme yardımcı olacak 3,5 kg ağırlığındaki demir parçasının sağlanması için devletimden yardım istiyorum.
Özürlüler eve kapanmasın diye demeçler veren büyüklerimize sesleniyorum.Yıllar önce özürlülere itafen”Sen sana el olurum sen bana ayak.Ben sana göz olurum benimle dünyaya bak.Sen bana dil olursan bülbüller kıskanacak.Birbirimize yetmeye yemin edelimmi biz” diye şiirler yazan idealist ben.40 yaşından sonra evlenen,evlet sahibi olmak arzusuyla yanaıp tutuşan ben. 42 yaşından sonra eve kapandım,bu gidişle ev içerisinde sürünmek zorunda kalacağım.
Ne yapacağımı şaşırdım.İnsanın aklının yetip gücünün yetmemesi çok zormuş.
Saygılarımla.
29/07/2009 at 10:37
Buket Hanım.
Yazınızın içeriğindeki bilgi paylaşımına teşekür ediyorum fakat aynı zamanda yazım üslubunuz yüzünden sizi kınıyorum.
Türkiye Cumhuriyeti sizinde çok iyi bildiğiniz gibi insan haklarının uygulanması konusunda sözde medeni birçok Avrupa ülkesinden daha ileridedir.
Ayrıca mahkemenin olası sonuçlarıdan birisi olarak söylediğiniz Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde ( Türkiye Devleti değil) yüklü tazminat alma maddesi çok çirkin. Ülkeme dava açmayı gelir kapısı olarak göstermenizi kınıyorum.
Ve gene aynı başlığın ikinci maddesinde Avrupa Birliğine giriş sürecinde AP’nin eline bizi gruplarına almamaları konusunda koz olarak kullanılacağını da yazmışsınız ki bu daha seviyesiz bir yaklaşımdır.
Sizin bu yazıyı yazmaktaki amacınızın madurlara yardım etmek mi yoksa Türkiye Cumhuriyeti aleyhine örtülü propaganda yapmak mı olduğunu açıkçası anlamadım.
03/08/2009 at 14:37
merhaba ben almanyada 1 sene yasadım evlenerek gıttım orada cocugum oldu anlasamadık gerı dondum cocugumu goremıyorum gostermıyorlar mahkemeye dava acacak maddı gucum yok bu tur davalar almanyadakı mahkemede daha hızlı yurutuluyor burada cok masraf gıdıyor gucum yok cocugumu ızıne getırmıyorlar goremıyorum ben nasıl cocugumu gorebılırım senede 1 defa hıc olmasa 1 hafta bende kalsın onu ıstıyorum lutfen yardımcı olun caresızım
07/08/2009 at 14:48
Selam Ben almanyada dogdum ve 22 sene orda yasadim.
Yasim 18 e varmadan almanyada bir kac suc isledim.
Suclarimin arasinda olan en buyugu Hirsizlıktı.Bana 18 girdikten sonra 18 ay ceza evi verdiler sonra ben bu cezanın 9 Ayini yattim.Ardindan acik ceza evi oldugundan yurtdısına kaca bildim yani Tr ye.Sonra burda 6 ayim dolmadan basvuru yapdım geri dönmek icin Kabul edilmedi.
Ardin 2 kere kacak girdim ve yakalandim sürüldüm.Almanyada dogmus olmama ragmen orda liseyi bitirmeme ragmen annemin babamın orda yasamasına ragmen kardeslerimin de orda olmasına ragmen beni almanyaya almadılar.Simdi bunu insanhaklari mahkemesine tasımayi düsünüyorum.Yalnız bir Sorunum var Ben tam olarak ne yapmam lazım yani ilk hamlem ne olmasi gerek.
msn adresim irfantopak5@hotmail.com
CVP icin simdiden tsk ederim
12/08/2009 at 17:05
mrb ben 10 yıldır bir türcell abonesiyim bu cep telefonu operatörlerini kendi aralarında bir anlaşma yaparak insanları zaruri ihtiyaçalrından faydalanmaları günümüz teknoloji çağı olmasının getirdiği bazı zaruri ihtiyaçlar var cep telefonuda bunlardan bitanesidir: sürekli farklı reklamlar ve göz boyayıcı kampanyalar sunuyolar hepimiz kendimizce en ekonomik olanı seçtiğimizi zannediyoruz. şu kadar dakikaya şu fiyat .sms . sözüm ona bedava dakika . sabit ücret .her yöne vs… gibi talepler sunup ancak faturalar çok abartılı yok ve kendilerince bahanelerle insanları kullanarak mağdur ediyolar itiraz ettiğinde ise aptal yerine koyarak resmen dalga geçiyorlar ve insanlar üzerinden para kazanıyolar… türkcell bunlardan birtanesi(hiç birinin bunlardan farkı yoktur) mesela ayda 35 lik kanpanyaya 200 milyon fatura bahane olarak herzaman ki gibi süre aşımı diyolar veya kendilerince bahaneler sunuyolar. burda olması gereken kanpanya fiyatı 35 milyon iken limit aşım ücreti şukadar aylık sabit paket ücreti şukadar şu vergi bu vergi (kaç çeşit vergi) gibi ilave üzerine ilave yaparak insanları fatura ödemeye mecbur bırakıyolar. cep telefonu operatörleri bankalarıda geçti. bende bu madurlardan biriyim. bu şikayetimi paylaşma sebebim benim gibi bir çok insanın madur olduğuna inandığım için başkalarınında benim gibi madur olmamaları için görüş ve önerilerinizi bekliyorum eğer bu 3 rakip firma anlaşabiliyorsa bizlerde birşeyler yapabilmeliyiz neticede bu hizmeti bize karşılıksız vermiyorlar biz olmasak onlar bir hiç
13/08/2009 at 14:33
mrb ben 10 yıldır bir türcell abonesiyim bu cep telefonu operatörlerini kendi aralarında bir anlaşma yaparak insanları zaruri ihtiyaçalrından faydalanmaları günümüz teknoloji çağı olmasının getirdiği bazı zaruri ihtiyaçlar var cep telefonuda bunlardan bitanesidir: sürekli farklı reklamlar ve göz boyayıcı kampanyalar sunuyolar hepimiz kendimizce en ekonomik olanı seçtiğimizi zannediyoruz. şu kadar dakikaya şu fiyat .sms . sözüm ona bedava dakika . sabit ücret .her yöne vs… gibi talepler sunup ancak faturalar çok abartılı yok ve kendilerince bahanelerle insanları kullanarak mağdur ediyolar itiraz ettiğinde ise aptal yerine koyarak resmen dalga geçiyorlar ve insanlar üzerinden para kazanıyolar… türkcell bunlardan birtanesi(hiç birinin bunlardan farkı yoktur) mesela ayda 35 lik kanpanyaya 200 milyon fatura bahane olarak herzaman ki gibi süre aşımı diyolar veya kendilerince bahaneler sunuyolar. burda olması gereken kanpanya fiyatı 35 milyon iken limit aşım ücreti şukadar aylık sabit paket ücreti şukadar şu vergi bu vergi (kaç çeşit vergi) gibi ilave üzerine ilave yaparak insanları fatura ödemeye mecbur bırakıyolar. cep telefonu operatörleri bankalarıda geçti. bende bu madurlardan biriyim. bu şikayetimi paylaşma sebebim benim gibi bir çok insanın madur olduğuna inandığım için başkalarınında benim gibi madur olmamaları için görüş ve önerilerinizi bekliyorum eğer bu 3 rakip firma anlaşabiliyorsa bizlerde birşeyler yapabilmeliyiz neticede bu hizmeti bize karşılıksız vermiyorlar biz olmasak onlar bir hiç
bana bu adresten ulaşabilirsiniz yorumlarınız önerilerininz için şimdiden tşk ederim
13/08/2009 at 14:35
mrb ben 10 yıldır bir türcell abonesiyim bu cep telefonu operatörlerini kendi aralarında bir anlaşma yaparak insanları zaruri ihtiyaçalrından faydalanmaları günümüz teknoloji çağı olmasının getirdiği bazı zaruri ihtiyaçlar var cep telefonuda bunlardan bitanesidir: sürekli farklı reklamlar ve göz boyayıcı kampanyalar sunuyolar hepimiz kendimizce en ekonomik olanı seçtiğimizi zannediyoruz. şu kadar dakikaya şu fiyat .sms . sözüm ona bedava dakika . sabit ücret .her yöne vs… gibi talepler sunup ancak faturalar çok abartılı yok ve kendilerince bahanelerle insanları kullanarak mağdur ediyolar itiraz ettiğinde ise aptal yerine koyarak resmen dalga geçiyorlar ve insanlar üzerinden para kazanıyolar… türkcell bunlardan birtanesi(hiç birinin bunlardan farkı yoktur) mesela ayda 35 lik kanpanyaya 200 milyon fatura bahane olarak herzaman ki gibi süre aşımı diyolar veya kendilerince bahaneler sunuyolar. burda olması gereken kanpanya fiyatı 35 milyon iken limit aşım ücreti şukadar aylık sabit paket ücreti şukadar şu vergi bu vergi (kaç çeşit vergi) gibi ilave üzerine ilave yaparak insanları fatura ödemeye mecbur bırakıyolar. cep telefonu operatörleri bankalarıda geçti. bende bu madurlardan biriyim. bu şikayetimi paylaşma sebebim benim gibi bir çok insanın madur olduğuna inandığım için başkalarınında benim gibi madur olmamaları için görüş ve önerilerinizi bekliyorum eğer bu 3 rakip firma anlaşabiliyorsa bizlerde birşeyler yapabilmeliyiz neticede bu hizmeti bize karşılıksız vermiyorlar biz olmasak onlar bir hiç.eminim bir çok insanın yaşayıp ama güğndeme getirmediği bir sorun
bana bu adresten ulaşabilirsiniz(ne_zaman@windowslive.com) yorumlarınız önerilerininz için şimdiden tşk ederim
14/08/2009 at 12:50
merhabalar ben adanadan adana balcalı hastanesinde geçici personeldim ve komplo kurularak işten atıldım tazminat alamadım mahkemeye verdim yine de sonuç alamadım ispatladım yinede sonuç alamadım çünkü neden bizim ülkemizde adalet pek olmuyor ve bizim ülkemiz kendi vatandaşının hakkını arayamıyor neyse ben yinede sonuç alamayacağıma göre yazayım olsun dedim
15/08/2009 at 16:15
İyi gunler ben birleşik arab emirliklerinde çalışan bir Türk itfaiyecisiyim.Bu ülkede yasal olmayan koşullarda çalıştırıldıgımızı düşünüyorum ve bu konuda yardımlarınızı talep ediyorum.Birkaç gün önce Abudabi jabel ali de çıkan bir gemi yangınına mudale sırasında 2 türk itfaiyeci arkadasımız hayatını kaybetmiştir..Bu olayda çalıştığımız profinet şirketinin ve abudabi polis departmanının ihmali oldugunu düşünüyoruz.Bu konuyu yetkili birimlere ulaştırmanızı ve bir soruşturma acılmasını rica ediyoruz .Lütfen bize yardım edin son bir ayda 5 arkadaşımızı kaybettik.Ve bu olaylarda Konsolosluktan gerekli destegi alamadık.Lütfen bunu ulaşamadıgımız gerekli birimlere bildirin ve birileri sesimizi duyup bize destek olsunlar.saygılarımızla.tesekkür ediyoruz. Mehmet Yılmaz . telefon:+971501394334
17/08/2009 at 11:33
slm benim sorunum özel bankadan tek hesabım vardı ben bu hesabı kriz nedeniyel yatıramadım ve bana tlfn açtılar ayın son günü yatıracağımı söyledim o gün yatıramadım 1 gün sonra bankaya gittiğimde hesaplarımın kapatıldığını gördüm aynı bankanın bende k.kartlarıda vardı hepsini iptal etmişler bende müşteri hizmetlerini aradım ve taksit yapacaklarını söylediler yaptırdım.ama sorun şuki benim 5 yıl hiçbir şekilde bankasal işlem yapamayacağımı kredi için başvuru yaptığımda öğrendim ben ticaretle uğraştığım için önümün kapatıldığını düşünüyorum 5 yıl evimi nasıl geçindireceğim ben bu devlete silah sıkmadım dağa çıkmadım sadece borcumu geç ödedim bu konuyu mahkemeye taşımak istiyorum ne yapmam lazım yardımcı olursanız sevinirim
20/08/2009 at 00:23
slm benim sorunum bagkurla bbama1970li yılarada bir dükanı vardı o yılarda maliye kaydı var gıda odasında kayıtlı ozman bilgisayar kualnan olmadıgı için deftere yazılıyordu kayıtlar babam 1997 _98 yılarında toplu para ödeyerek emelli oldu bagkurdan 203 yılına kadarmaışını aldı
2004 yılında emeklilik maaşı alamadı iptal etimişler nedeni gıda odası başkanı babamın isminin hafifce karatmıs ismi okunuyor ama onun ismin altına başk bir kişinin ismini yazmıs yani gıda başkanı yolsusluk yapmış olup bizi magdur bıraktımahkemeye baş vurduk mahkemeyi kazanamadık şuan ne yapmama gerekir yardımcı olursanız sevinirim
23/08/2009 at 15:14
selam benim sorunum tehdit ediliyorum. bu kişiler msj atıp küfür edip bana huzur vermiyeceklerini söylüyorlar.ben evli iki çocuk annesiyim benim ve çocuklarımın ve eşimin pisikolojisi iyice bozuldu saglıklı düşünemiyorum sürekli bir korku içindeyim ne yapacagım bilmiyorum yardımınıza ihtiyacım var bana vardım edin.teşekkürler.
24/08/2009 at 22:56
Yaa Arkadaşlar neden sorunlarınızı Buraya yazıyorsunuz onu ben anlayamadım Allah yardımcınız olsun gerçekten çok zor bu konular lakin bu site sadece size nereye başvurabileceğini yazıyor insan hakları mahkemesi yeri değil burası arkadaş da başta belirtmiş zaten burada bir yazı yazmış size yol göstermiş
25/08/2009 at 03:09
INSANLAR NERDEN GELDIKLERINI UNUTMUSLAR,KIM OLDUKLARINI’DA HATIRLAMIYORLAR. BIZ KUDRETLI ATALARI DUNYA,YI SALTANATLARLA YONETMIS HEYBETLI TURK MILLETIYIZ,CANAKKALEDE VATANI KORUR IKEN (AIHM) YOKDU? O HEYBETLI DEVLETLERIN PENCELERI ARASINDAN SU ESI BENZERI OLMAYAN TOPRAKLARI GERI KAZANDIK, INSANLARA YARDIM EDECEGINIZ YERDE TURKIYE’YI DUNYA’YA NASIL REZIL EDERIZIN PESINDEMI KOSUYORSUNUZ!!!,TURKIYE’DEN NE KOPARIRSAK KARMI DIYORSUNUZ, PARMAGI KANAYAN (AIHM) BASVURUYOR,TABIKI HERKES HAKKINI KORUMALI VEDE ALMALI AMA BU KADAR ASIRISINI BEN NE GORDUM NEDE DUYDUM,. ALLAH HEPIMIZE AKIL,FIKIR VERSIN BEN UTANDIM SU DURUMDAN….?
25/08/2009 at 14:15
ben bi konu hakkında bilgi almak istiyorum öz halamın işlettiği otelde hırsızlık oldu bodrumda tatil amaçlı gitmiştim odaları temizleyen kişi akrabam olur erkek 2 bayanın odasını temizlemek için girdiğinde yerde kan lekesi bulununca beni çağırdı ve benden yardım istedi odayı temizledim ve çıktım akrabam olan kişide yanımdaydı akşam 10 gibi halamı çağırmışlar ve odalarının camının telinin yırtılıp odalarından değerli eşyalarının alındığını söyleyip jandarma çağırttırdılar halam jandarmaya haber verdi geldiler ben parmak izi alınmasını talep ettim fakat jandarma almadı sonra herhangi bir arama kararı olmamasına rağmen benim eşyalarımı sordular o anki öfkemle gösterdim soyulduğunu iddia eden bayan baktı jandarmada kapıda bekledi jandarma benim haklarımı göz ardı etti resmen gözüme baka baka şeytana uymuş yapmıştır dedil jandarma komutanı 2 sınıf muamele gördüm bayanları 2saat odada ifade aldılar çıktılar 1saat beklettiler sonra bizim ifademizi aldılar şimdi başbakanlığa dilekçe verdim ama inanıyorum ki parası olan kazanacak bayanların babası taa istbuldan halamı arayıp biz asil insanlarız ifadelerinizi okudum gücüm o oteli kapatmaya yeter dedi bayanlarda sürekli yok şu tanıdığım var yok bu tanıdığım var diye piskolojik baskı yaptılar asla alakam olmamasına rağmen hırsızlıkla suçlandım alı kondum şayet başkanlıktan olumlu bi cvp gelmezse AİHM başvuracam ve hakkımı sonuna kadar arıycam parası olmayan hırsı yada suçlumu oluyor merak ettiğim şu buraya başvurunca ücret alınıyormu alınıyorsa nekadar tutar şimdiden teşekkür ederim msnem ,{hacermustafa.33@hotmail.com]
31/08/2009 at 12:09
HAKAN BOYA LİMİTET ŞİRKETİ KONYA’DA BİZ 15 KİŞİYE YAKIN İŞÇİ TÜRKİYENİN GENELİNDE İSTANBULDA BAFRA ERİŞ UN FABRİKASINDA OSMANELİ BİLECİKTE TEK TAŞ UN FABRİKASINDA VE BENZERİ UN FABRİKALARINDA TAMİRAT VE TADİLET İŞLERİ YAPIYORDUK. AYNI ZAMANDA BEN İŞÇİLERİN BAŞINDA BİR USTA BAŞI OLARAK DURUYORDUK, ERHAN DERE ADLI ARKADAŞIMIZ Bİ İŞ KAZASI GEÇİRDİ. PATRONU ARADIM BİLECİK DEVLET HASTAHANESİNE GÖTÜRMEMİ SÖYLEDİLER… BEN HASTAHANEYE ARKADAŞIMI ALIP ŞİRKET ARABASI İLE GÖTÜRDÜM. HASTAHANEDE MUANEYE ETTİKKEN SONRA GERİ ŞİRKET ARABASI İLE DÖNERKEN ARKADAŞIM İLE BEN TRAFİK KAZASI GEÇİRDİK VE YARALI OLARAK BİZİ ESKİŞEHİR DEVLET HASTAHANESİ’NE KALDIRMIŞLAR. BİZDE PATRONUMUZU ARADADIK. PATRONUMUZ HASTANEYE GELDİ VE DURUMUMUZUN AĞIR OLDUĞUNU GÖRÜNCE BEN SİGORGATAN KAĞIT GETİRİYORUM DİYE BİZİ KANDIRIP KAÇIP GİTTİ… BENİ ANKARA SANATORYUM HASTAHANESİ’NE SEVK ETTİLER.ORADA AKCİĞER AMELİYATI OLDUKTAN SONRA PATRONUM BİZİ KAÇAK ÇALIŞTIRDIĞI İÇİN SİGORTAMDA YOKTU.PATRONLA KONUŞMAYA GİTTİM VE ONDAN HASTAHANE PARALARINI ÖDEMESİNİ İSTEDİM KALAN BAKİYE PARAMIZI İSTEDİM. AMA MAALESEF HİÇ BİR ŞEY VERMEDİ.VE SANA VERECEĞİM PARAYI MÜFETTİŞLERE VERİRİM DİYE BENİ BAŞINDAN DEF ETTİ.KONYA SOSYAL SİGORTA MÜDÜRLÜĞÜNE DİLEKÇE VERDİM VE HAKKATTE PATRONUN DEDİĞİ GİBİ BANA VERECEĞİ PARAYI KENDİLERİ GİBİ DÜZENBAZ BULMUŞ MÜFETTİŞLERİ…SİGORTA MÜDÜRLERİNİN BANA DEDİĞİ BİR AVUKAT BUL VE DAVA AÇ.BENDE BİR ARKADAŞ TAVSİYESİ ÜZERİNE BİZDE İSTANBUL BAROSUNA BAĞLI AVUKAT AHMET ŞÜKÜR EMİROĞLUNA VE ADRESİ DE:DİVANYOLU CAD. NO:15 BİNBİRDİREK HAN KAT:2 D:211 34410 SULTANAHMET/ İSTANBUL’DUR.21.06.2007 TARİHİNDE BEN VE ERHAN DERE ADLI İŞÇİ ARKADAŞIM EVRAKLARIMIZI VEREREK GÖRÜŞTÜK.VE NE DEDİ İSE DE YAPTIK.VE AYNI GÜN VEKELETİ VERDİK.2-3 MAHKEMELİKTİR DEDİ VE BEN BUNU KESİN HALLEDERİM DEDİ.ARADAN 2 YIL GEÇMESİNE RAMEN NE BANA NE DE ARKADAŞIMA BİLGİ VERMİYOR HER TELEFON ETTİĞİMİZDE DE BENİ RAHATSIZ EDİYORSUN DİYE DE BİZİ HEM AZARLAYIP HEM DE TERSLİYOR BENİ RAHATSIZ ETMEYİN BEN İLGİLENİYORUM DİYOR VE HALA DA BİZİ BİR MAHKEMEYE BİLE ÇAĞARMADILAR…GEREĞİNİN YAPILMASINI VE EN AZINDAN BİLGİ VERİLMESİNİ RİCA EDİYORUM…
31/08/2009 at 13:35
benim sorunum 10 yıldır 1 banka 2vergi.diresi myrd.3.hatırı sayılırokullar sahibi ünlü tefeci.tefeci hacı10 yıldır parasına kuvet bütün davalarıma takipsizlik kararı veriliyor benim param yok dava ları kaybediyorum sayın adalet bakanımız yardımcı olursa memnun olurum.10yıldır veresiye yaşıyoruz.şu sıralar evdende atacaklar.davamda haklıyım hacı babaya güven dik bunlar geldi başımıza.3.500.tl.zararım.var beni m.bana yardımcı olursanız memnun olurum.teşekkürler.
03/09/2009 at 12:43
Ben Iğdırdan yazıyorum. Ufak kardeşim Askerliğini bitireli 6 yıl kadar oldu. Kardeşimin Askerde arkadaşına silah doğrulttuğu yıllardır Mahkeme tarafından söylenip durdu. Kardeşim ise her fırsatta bunu reddetti. Öyle bir durumun söz konusu olmadığını belirtti. Ama buna rağmen 40 gün kadar Askerde, 30 günde Askerlik sonrası Hapis yattı. Bu süre zarfında tabi mahkeme hiç sonuçlanmadı. Kardeşimizi hayırlı bir evlilikle dünya evine soktuk. Bu mahkemeler kardeşimin psikolojisini alt üst etmiş durumdaydı. Vel hasıl sevdiği kızla evlendirdik. ama her zaman aynı korku ile yaşayıp durdu. Şimdi 2 gündür Iğdır İlamat ve İnfaz bürosundan bir kağıt gelmiş. 10 ay 25 gün Hapis cezasına çarptırılmış ve Kardeşimin Adliyeye gelmesi söyleniyor. Kardeşim ise evlendikten sonra şöförlüğe başladı. Türkiye sınırları içinde şöförlük yapıyor. Hiç bir sabıkası da yok. Para cezasına çevirelim diyoruz YOK! Temyize tekrar baş vuralım diyoruz o da YOK! Şimdi basit bir meseleden dolayı 11 ay boyunca Hapiste yatması Adalet midir?
AİHM’ye başvurmaya karar verdik ama nasıl vuracağımızı bilmiyoruz.
Bu konuda bana yardımcı olacak Hayır sever bilgi sahibi insan arıyorum.
murtaza_aksu@hotmail.com
09/09/2009 at 23:31
merhaba ben orduda kafam kurşun ve belımden işkence gordum ve dtp ve devlet tarafından bır cok gerceklerle beraber somurluyor ve dışlanıyorum işkence ızlerı ve yapılan somuruler hala devam edıyor sıcak sıyasetın ıcındeydım ve bana iş ımkanları verılmıyor ve hiç kımse tarafından işe alınamıyorum bu yuzden hiç bır hak sahıbı değilım ve devletın ve dtp nın bır cok bılgısını taşıyorum benım avrupa bırlığıne gıtmemmı ve avrupaya bendekı bılgılrı anlatmammı ıstemıyorlar cunku onlar sonucta haksız olacakları ıcındır bende avrupa ınsan haklarından yardım ıstıyorum neyın var ne yok sa hepsını anlatırım yeterkı bana hak verılsın avrupada mesajınzı beklıyorum sevgılerle
09/09/2009 at 23:34
lutfen bana yardım edın beklıyorum
11/09/2009 at 01:07
74 avusturya doğumluyum 82 de geldik 2000 2005 de sezon işcisi olarak çalışdım sonra beni posdaladılar artık çalışamazsın diye iş müsadesi vermiyolar bir bilginiz varsa rica ederim teşekürler
11/09/2009 at 22:01
Türkiye Cumhuriyeti Devletinde trafik komiseri olarak çalışmaktayım. Tatile giderken radara yakalanan bir Cumhuriyet Savcısının aracının plakasına bana bağlı ekip tarafından hız ihlali yaptığı gerekçesiyle ceza yazıldı diye memur keyfi muamele yaptı diye 5 ay hapis cezası ile cezalandırıldı.Hepsinden vahimi o polislerin amiri olmam nedeniyle aynı miktar cezayı bana da reva gördüler.Asliye Ceza Mahkemesinin vermiş olduğu bu karara Ağır Ceza Mahkemesinde itiraz ettim. oy birliğiyle reddedildi. Çünkü karşımdaki bir Cumhuriyet Savcısıydı. Konuyu AİHM’ e götüreceğim. Hukuk içinde böyle hukuksuzluk olabilirmiymiş. Sonucunu görmek istiyorum. Bu konuda izlemem gereken yolu bana m-ail le aydınlatırsanız sevinirim.
13/09/2009 at 15:08
ben özürlü olduğumdan dolayı yürüyemiyorum 8 yıldır bulunduğum apartmanın asansörleri cuma günü yani 11.09.2009 tarihinde kapatıldı neden olarak iskanı alınmamış denilmekte yürüyebilen insanlar merdiveni kullanabiliyor ben ne yapabilirim bu gün üçüncü gün lütfen yardımcı olursanız sevinirim
22/09/2009 at 11:53
1992 de terörden dolayı göçe zorlandım mersinde taşındım. köyüme döndüğümde evim ahır vb şeylerin hepinin yıkıldığını görrdüm 5232 sayılı kanuna dan faydalan makn için diyerbakır valıliğinemüreceat etim şimdiye kadar her hangı bi netice alamadım ( 2005.yılın da başvurdum) evim bulu madığı için yıne göç etmek zoırun da kal dım bu sefer ist bula taşın dım 7 çocugum la bareber zor durym dayım ya an sonun da çocuklarla bereber daga çıkacagız yada hapısı boyluyacagız ne yapacagımı bilemiyorum yardım cı olmanızı dilerim tşk: YARDIM EDİNİZX BU KANU HAKIN DA
22/09/2009 at 11:54
TELİM BU KONU HAKINDA GÖRÜŞMEK İSTERSEBİZ NO: 0534 289 29 59
28/09/2009 at 13:44
ablam 3 aylık evli idi evine götürdüm ve bir saat sonra öldügü habri geldi idaya göre kendisini asarak öldürmüş fakat sadece boyun kısmında hafif bir kızarıklık var baska hiç şey yok mahkemeye verildi savcı 15 gün tutuklu kaldılar sonra serbest bırakıldı resmen cinayet olmasına ramen su an dısarı da geziyorlar sizlerden bu konu da yardım beklıyorum
30/09/2009 at 04:29
merhabalar…ben 3 yıl önce anaannemi kaybettim…anaannem ölmesen 2 yıl önce şuanda oturduğumuz evi annemin üzerine raiş bedelinin altında 13 milyara tapuda satmış….annem 2001 de 2 ci evliliğini yaptı…anaanem 2.ci kocasına ev kalmasın diye annemin üzerine yapmış evi…2006 da teyzem anneme tapu iptali tenkis ve tescil davası açmış…mahkeme bizden 13 milyarlık dekont istedi annemde borçla altınlarla birikimlerle tapuyo aldığını söledi ve terekedende anaannem adına bişey çıkmadı…tanıklarla falan 3 yıl sonra 16 eylül 2009 da karara çıktı…8/5 i annemin,8/3 ü teyzemin…yalnız teyzem yıllardır anaanemden dolayısı ile bizden hep uzaktı ölüm anında para yaaa ona tatlı geldi…anaannemin sağlığında tek şeyi evi idi…halen ben bu evde anaannemin 2.ci eşi ile yaşamaktayım…annnem şehir dılında yaşıyor…mahkeme kararını tebliğ aldıktan sonra temyiz ediceğiz fakat sonuç ne olur bllemiyorum…evde teyzemin hç bişekilde hakkı yok…ben ne yapabilirim onların tanıkları yalan ifade verdi elimde kanıt olmadan bişey de yapamıyırum ne olur bana yardımcı olun insan hakları mahkemesi bize bu konuda yardımcı olabilir mi????
10/10/2009 at 10:29
biz doğuda yaşayan altı kardeşten üç kızkardeş babam annemizin vefatından sonra (2004)üzerine kayıtlı gayrimenkullerin çoğunu erkek kardeşlerimize devretti bizide babalığını gücünü kullanarak bastırıp susturdu ayrıca herne kadar onlara devrettimse satıldığında yine altı kardeşsiniz diye avuttu bizde babamdan çok kardeşlere güvendik. oysa babamın talimatıyla2009 yılında bir evi kardeşler bizden gizli satıp paylaşmışlar bizim haberimiz olduğunda babam benim değil onların kandi malıdır satabilirler dedi.budurumda bize hak varmı varsa nasıl alabiliriz?
10/10/2009 at 10:50
ben babamdan bilirim kızlara miras kalmasın diye gerekirse el değiştirerek satış yapar (yaptı da) çeşitli yolsuzluklarla erkek çocuklara devreder bunun bir çözümü yokmu bizim mahkemelere gitsek mahkemeler sonuçlanana kadar herşey satılır biter inatla daha kötüsü olur özellikle doğuda bizim gibi mağdur olan kız çocoğu çok var ama korkudan ve bilinçsizlikten haklarını arıyamıyor Doğunun insanı kızı evlat saymıyor ben babayım istersem senı öldürür istersem köle diye satarım diyor sesini çıkarsan babaya saygızızlık oluyor ilgililerden rica ediyoruz lütfen biz kızların kaybolan hakları aransın korunsun bizim babalarımızın vicdanları çürümüş.
10/10/2009 at 10:56
benim sizden öğrenmek itediğim biz üç kız kardeş AİHM sine baş vurabilirmiyiz başvurursak bir sonuç eldeedebilirmiyiz.
18/10/2009 at 10:34
bundan 3 ay önce sewgılımle ayrıldık ismı rabiaydı ve ben ayrıldıktan sonra hiç arayıp sormadım aradan 2 hafta gectikten sonra bu kızın abisi telefon açıp bana bulusmamız gerektiğini söyledi bulusmaya gıttım 12 kısılerdi 1 saat kadar tartıstıktan sonra konuyu kapattık herkez yoluna gitti konu kapandı aradan 2 ay gecti kızın abisi yine 4 tane arkadaşıyla geldi benım kaldıgım bekar ewini basıp beni linç ettiler.ben sikayetçi oldum bu defa kızın abisi de benden sikayetçi olmus kardeşimi rahatsız ediyor diye aslında ben kardeşını yaklasık 1 aydır görmüyorum ve rahatsız etmedim şimdi kıza baskıyla rahatsız ediyor dıyeceksın demişler ve bana şikayetinı geri alırsan bizde alırız diyorlar şimdi ne yapmam gerekiyor eğer şikayeti geri almassam ben ne kadar ceza yerim
24/02/2010 at 23:00
01/06/2009 tarihli 2009/14319 hazırlık esas sayılı B .çekmece cumhuriyet baş savcılıgına T:C mad,156 bedelsiz senetleri kullanma
hususunda 08/07/2009 tarihinde süç dururunda bulunmuşdum
02/11/2009 tarihinde 2009/14319 hazırlı esas 2009/6982 takıbsızlık
kararı kovuşturmaya yer olmadığına karar vermişdir
şikayet dilekçemde detaylı olarak anlamlı bir şekilde açıklama yapmışdim B.çekmece 2.çi icra müdürlürü 2008/12967 es.dos.incelenmeden şikayet dilekçemei açıklamama yarmen butalaya alınmadı avrupa insan hakları mahkemesi tarafından mutaya alınmasına sanıkdan şikayetçiyim halende suçe devam edmekdedir bu nedenle insan haklar mahkemesi tarafından yargılama yapılması hususunda kamu davasına dönüşmesine ayrıca B.çekmece …..nöt.icra mahkemesi takib iptali istedim takibi durdurulmadı B.çekmece icra hukuk mahkemesi esas no 2009/2223 esas 2009/2179 karar sayılı gerekçeli tüm dosyalarım tarafınızca incelenmesine belirttiğim tanıklarım dinlenilmesi talebimdir mağdurbiyetim göz önüne alınarak icranın durdurulmasına ve ödenme yasağı konulmasına ayrıca ödenilen 3,500 TL ayrıca eskont faiz ile birlikte tarafınızdan alınmasına tarafıma iyade edilmesi dilekçemin kabülüne saygılarımla arz ve taleb ederim
ŞİKAYETCİ : RİSALET TURAN
25/02/2010 at 17:30
ben 2006da konya ereğli şeker fabrikasından emekli oldum daha önce çalıştığım fab da ağrı şeker fab da ki çalıştığım 1983 den 1988 e kadar olan çalışma tazminatımı avukat ve mahkme yolu ilede alamadım benim gibi birçok arkadaşlatrım aynı avukatlada ve başka fabrikalardaki tazminatlarını hak edip aldılar 1983 den 1988 e kadar agrıdaki seker fab da çalıştım 1988 de konya ereğli şeker fabrikasına geldim iş başı etttim geri kalan pirim günümü burda tamamladım 1988den 2006 ya kadar olan günümün tazminatını alarak emekli oldum ağrıda ki şeker fabdaki tazminatımı alamadım nasıl alabilirim gereğinin yapılmasını arz ederim……
28/02/2010 at 16:10
ben 3 yıl 1 şirkette çalıştım 1buçuk yıl ssk yapmadı 1buçuk yılda 15 gün gösterdi dava açtım ve kazandım şirket adı biowet veterinerlik dosyamı temize gönderdiler 2 yıl sonra dosyam onanmış olarak döndü 2 aydır dosyam bursa ssk da bekliyor hala ssk yatıcak adamın adresinde bulamıyoruz dediler her gün ikamet ettiği adresi verdik hala hiç bir şey yapılmadı asıl suçlu ben oldum galiba hakkımı aradığım için lütfen ilgilenirseniz çok sevinirim son umudum sizsiniz
04/03/2010 at 23:35
sayın mahkeme heyeti bu türkiyedeki ilk okul mezunu olduğumuz için bir firmaya veya devlet dairesine almıyorlar benim babamın okutmaya durumu olmadığı için ve bizim zamanımızda lise ve ünüversite mecburiliği de yoktu şimdi işsizde kaldık bu konuda yardımcı olma şansınız yokmu bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum ben 1988 den buyana kamyon ve tır şöförlüğü yaptım ama şimdi işsizim firmalar hep lojistik oldu devlet dairesindede tanıdığımız olmadığı için malisef iş bulmakta zor bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum saygılarımla
08/03/2010 at 06:41
Merhaba arkadaşlar ben bursa da oturmaktayım.bu arada okul müdürü kendisinin oturduğu lojmana elektrik borçlarını ödememek için resmi yazıyla tedaşa yazı yazıp ben tedaşla mahkemelik oldum toplam 5 milyar para ayda 300 kesiliyor.benden ama avrupa insan hakları mahkemesine dava açaçam bu ney ya piskolojim bozuldu geceleri uyuyamaz oldum temyize gönderdim ama hala cevap gelmedi ama icra kesiliyor tabii benden temyi z sonucunu bekliyoruz.eğer temyiz davayı bozmazsa avrupa insan hakları mahkemesine çıkacaz .hepimize geçmiş olsun arkadaşlar. iletişim:e-mail-msn;ahmetdurak1973@hotmail.com tel;0 535 603 56 46 AHMET DURAK-BURSA